GYRO nedir

Fırçasız motorlu hazır dronlar ve parça listeleri
Cevapla
fast0106
Mesajlar: 120
Kayıt: 27 May 2018, 15:45
Ad Soyad: fastt

GYRO nedir

Mesaj gönderen fast0106 » 27 Eyl 2018, 21:37

Arkadaşlar bu gyro tam olarak ne işe yarıyor. dronenin havada dengeli kalmasına yardımı var mıdır? yada gyro kalibresini her uçuş öncesi yapmamız gerekir mi? benim dronede sağ ve sol stikleri sağ aşağı yapınca klavuzda gyro kalibrasynu yazıyor bunu hep yapmalı mıyım?

Kullanıcı avatarı
BarisB
Mesajlar: 3410
Kayıt: 29 Mar 2018, 03:12
Ad Soyad: Barış B.
Konum: İstanbul

Re: GYRO nedir

Mesaj gönderen BarisB » 27 Eyl 2018, 22:04

Gyro aslında sistemininizin en kritik parçası. Her seferinde kalibre etmek durumunda değilsiniz. Zaten quadın her açılışında gyro kalibre edilir. Kalibrasyon olmazsa quad arm olmayı kabul etmez. Gyro dengenizin baş unsuru diyebiliriz. Az önce bir arkadaşa şunu yazdım;

gyro tamamen şans meselesi. Kartın markası ve modeli, sıfır olup olmaması ile çok ilgili değil. Gyro, içinden gözün göremeyeceği kadar küçük, mikron bir telin geçtiği ve titreşimleri algılayan bir parça. Gyronun iyi veya kötü çıkması şansınıza kalmış bişey.
I didn't come to this world. I came out of it, like a wave from an ocean.
https://www.youtube.com/user/darkformify

fast0106
Mesajlar: 120
Kayıt: 27 May 2018, 15:45
Ad Soyad: fastt

Re: GYRO nedir

Mesaj gönderen fast0106 » 28 Eyl 2018, 00:30

elmoblatch yazdı:
27 Eyl 2018, 22:04
Gyro aslında sistemininizin en kritik parçası. Her seferinde kalibre etmek durumunda değilsiniz. Zaten quadın her açılışında gyro kalibre edilir. Kalibrasyon olmazsa quad arm olmayı kabul etmez. Gyro dengenizin baş unsuru diyebiliriz. Az önce bir arkadaşa şunu yazdım;

gyro tamamen şans meselesi. Kartın markası ve modeli, sıfır olup olmaması ile çok ilgili değil. Gyro, içinden gözün göremeyeceği kadar küçük, mikron bir telin geçtiği ve titreşimleri algılayan bir parça. Gyronun iyi veya kötü çıkması şansınıza kalmış bişey.
Peki cihaz her açılışta duz zeminde olması önemli mi gyro konusunda hocam yoksa düz zeminde olması önemli değil mi

Kullanıcı avatarı
BarisB
Mesajlar: 3410
Kayıt: 29 Mar 2018, 03:12
Ad Soyad: Barış B.
Konum: İstanbul

Re: GYRO nedir

Mesaj gönderen BarisB » 28 Eyl 2018, 02:22

fast0106 yazdı:
28 Eyl 2018, 00:30
elmoblatch yazdı:
27 Eyl 2018, 22:04
Gyro aslında sistemininizin en kritik parçası. Her seferinde kalibre etmek durumunda değilsiniz. Zaten quadın her açılışında gyro kalibre edilir. Kalibrasyon olmazsa quad arm olmayı kabul etmez. Gyro dengenizin baş unsuru diyebiliriz. Az önce bir arkadaşa şunu yazdım;

gyro tamamen şans meselesi. Kartın markası ve modeli, sıfır olup olmaması ile çok ilgili değil. Gyro, içinden gözün göremeyeceği kadar küçük, mikron bir telin geçtiği ve titreşimleri algılayan bir parça. Gyronun iyi veya kötü çıkması şansınıza kalmış bişey.
Peki cihaz her açılışta duz zeminde olması önemli mi gyro konusunda hocam yoksa düz zeminde olması önemli değil mi
Gyro için cihazın tamamen hareketsiz olması önemli hocam. Yani siz quad'a pili takar takmaz sallamaya başlarsanız, gyro siz quad'ı sabit duracak bir şekilde bırakmadıkça kalibre olmaz. Mesela bazı gyrolar okadar hassastır ki, rüzgarlı bir havada siz quad'ı yere koysanız dahi, rüzgardan aldığı titreşimler sebebiyle bir türlü gyro kendini kalibre edemez. Hata bazıları o kadar hassastır ki (şu an elimde bunlardanbir tane mevcut) yerdeki doğal titreşimlerden veya sistem içindeki elektrik yüklerinden em kaptığı için bir türlü kalibre olmaz. Siz de cihazı arm edemez, delirirsiniz. Bu sorunla baş etmek için birkaç BF ayarı mevcut.
Beğenenler: YldzEnes
I didn't come to this world. I came out of it, like a wave from an ocean.
https://www.youtube.com/user/darkformify

fast0106
Mesajlar: 120
Kayıt: 27 May 2018, 15:45
Ad Soyad: fastt

Re: GYRO nedir

Mesaj gönderen fast0106 » 28 Eyl 2018, 08:14

elmoblatch yazdı:
28 Eyl 2018, 02:22
fast0106 yazdı:
28 Eyl 2018, 00:30
elmoblatch yazdı:
27 Eyl 2018, 22:04
Gyro aslında sistemininizin en kritik parçası. Her seferinde kalibre etmek durumunda değilsiniz. Zaten quadın her açılışında gyro kalibre edilir. Kalibrasyon olmazsa quad arm olmayı kabul etmez. Gyro dengenizin baş unsuru diyebiliriz. Az önce bir arkadaşa şunu yazdım;

gyro tamamen şans meselesi. Kartın markası ve modeli, sıfır olup olmaması ile çok ilgili değil. Gyro, içinden gözün göremeyeceği kadar küçük, mikron bir telin geçtiği ve titreşimleri algılayan bir parça. Gyronun iyi veya kötü çıkması şansınıza kalmış bişey.
Peki cihaz her açılışta duz zeminde olması önemli mi gyro konusunda hocam yoksa düz zeminde olması önemli değil mi
Gyro için cihazın tamamen hareketsiz olması önemli hocam. Yani siz quad'a pili takar takmaz sallamaya başlarsanız, gyro siz quad'ı sabit duracak bir şekilde bırakmadıkça kalibre olmaz. Mesela bazı gyrolar okadar hassastır ki, rüzgarlı bir havada siz quad'ı yere koysanız dahi, rüzgardan aldığı titreşimler sebebiyle bir türlü gyro kendini kalibre edemez. Hata bazıları o kadar hassastır ki (şu an elimde bunlardanbir tane mevcut) yerdeki doğal titreşimlerden veya sistem içindeki elektrik yüklerinden em kaptığı için bir türlü kalibre olmaz. Siz de cihazı arm edemez, delirirsiniz. Bu sorunla baş etmek için birkaç BF ayarı mevcut.
Bu kadar hassas olduğunu bilmiyordum hocam. peki düz zeminde olması önemli midir?

Kullanıcı avatarı
Sadık
Mesajlar: 884
Kayıt: 26 Ağu 2018, 15:16
Ad Soyad: Sadık
Konum: Yalan Dünya

Re: GYRO nedir

Mesaj gönderen Sadık » 28 Eyl 2018, 13:27

Önemli hocam. Yamuk yerde kalibre olursa düz havalanamaz. Kafanıza gelebilir 😁
Biliyorum. Oruçlu doğar insan, ölümün iftar sofrasına...

Kullanıcı avatarı
BarisB
Mesajlar: 3410
Kayıt: 29 Mar 2018, 03:12
Ad Soyad: Barış B.
Konum: İstanbul

Re: GYRO nedir

Mesaj gönderen BarisB » 28 Eyl 2018, 16:47

Hocam terimler sebebiyle kavram kargaşası yaşamayalım;

Çok basit bir anlatımla;
Accelerometer NEREYE gittiğimizle,
Gyroscope ise NASIL gittiğimizle
ilgileniyor.

Ya da;
Accelerometer NE POZİSYONDA olduğumuzla,
Gyroscope ise O POZİSYONDA NASIL davrandığımızla
ilgileniyor.

ACC her 3 eksendeki pozisyonumuzu hesaplıyor. Dolayısıyla eğer Accelerometer'ı kalibre ederken düz bir zeminde değilsek, quad uçarken kendini düz bir pozisyonda zannedecek ve angle/horizon mode'larda kaymalar olacaktır.

Gyroscope ise ne yöne gittiğimizle değil de, nasıl gittiğimiz ile ilgilenir. Örneğin, quad her 3 eksende hareket ettikçe gyro tüm eksenlerden gelen titreşimleri algılar. Bu titreşimleri de PID loop ile düzeltmeye çalışır. Dolayısıyla aslında PID lood sadece gyro'dan gelen veriler ile çalışır. Örneğin, ani bir dönüş sırasında pervaneler hava akımından çok etkilenir ve quad bu hava akımından çıkana dek quad bir süreliğine tir tir titrer. Bu titreme hava akımı ve türbülansın yanında motorların ve pervanelerin kalitesi ile de ilgilidir.Yani uzatmayalım, kısacası propwash dediğimiz olay gerçekleşir. Gyro propwash sırasındaki zangır zangır titremeleri ölçer. Elde ettiği verileri PID loop'a gönderir. Veriler PID tarafından işlenir ve quad PID loop tarafından motorlara gönderilen emirler ile önce kendini dengede (ya da kumandadan gelen talepler doğrultusundaki pozisyonda diyelim) tutumaya, ardından da titreşimleri, olmasını istemediği tüm davranışları düzeltmeye çalışır.

Eğer Gyroscope sağlıklı değil ise quad'ın başı belada demektir. Kusurlu bir Gyro, PID loop'a gerçekte var olan titreşim bilgilerini değil de, algıladığı yanlış titreşim bilgilerini gönderir. PID loop'da kendisine gelen gyro bilgilerini düzenlemeye çalışıp quad'ı istenen pozisyonda tutmaya çalışırken aslında tam aksini yapmakta ve quad'ı daha da zor bir duruma sokmaktadır. Quad saçmaladıkça daha yanlış bilgiler gelmeye ve PID loop'a gönderilmeye devam eder. Ne nihayetinde PID loop quad'ı kurtarmak yerine aksine düşürür. Bu arada tüm bunlar öyle 5-10 saniye değil, milisaniyelerde defalarca tekrarlar ve olay ceryan eder.

Gyroscope kalitesin özellikle ani taklalarda ve akrobatik hareketlerde gösterir. Saniyenin onda birinde gerçekleşen 360 derecelik bir dönüşte gyro tüm yönlerden gelen titreşimleri aldılayıp PID'ye gönderir. PID de yine ayı süre içerisinde tüm dengeleri sağlamakla yükümlüdür. Fakat veriler doğru gelmediği içi PID'nin göndereceği düzeltmeler malesef tam aksi görev görür ve düşeriz.

Bu ara yeri gelmişken bu ani hareketlerdeki her düşüşden gyro sorumludur diyemeyiz. Hatta bu tip çakılmalardan genellikle gyro değil, motor(lar), esc(ler) veya pervane(ler) sorumludur. Gyro doğru veriyi alır. PID loop'a gönderir. PID loop görevini yapar ve düeltmeleri esc'lere yollar. esc'lerde bir kalibrasyon sorunu varsa ya da bir güçten düşme söz konusuysa quad düşer. Ya da gelen bu kuvvetli emirleri uygulamaya çalışan motorlardan biri anlık olarak aşırı ısınabilir (sürtünmeden, hatalı pervane seçiminden vs.den dolayı) ve gücü keser, quad düşer (en sık rastlanan). Veya yamulmuş bir pervane de PID loop'un istediği hareketin tersini sağlayacağı için, quad saçmalayabilir ve/veya hiç toparlayamadan düşebilir.

Ve yine yeri gelmişken; bu ani hareketlerdeki çakılmaların gyro'dan mı, yoksa diğer elementlerden mi olduğunu anlamak oldukça basittir;
1. Blackbox kullanabiliriz :D
2. Backbox yok ise, yığılmanın ya da saçmalamanın her seferinde aynı yönemi yoksa random yönlere mi olduğunu tespit edin. Aynı yöne ise muhtemelen bir motor, esc ya da pervanede sorun vardır. Her seferinde ayrı yöne ise ya pervaneler çok hatalı seçilmiş ve motorları çok zorluyordur, Ya motorlar hatalı/güçsüz seçilmiştir, ya quad aşırı ağırlıktan motorlara çok yükleniyordur, ya PID loop ayarları hatalı yapılandırılmıştır, ya da gyro'da sorun vardır.

Yine yeri gelmişken hep hatırlatmak istediğim birşey;
Betaflight'ın varsayılan PID loop ayarları pilotların %99'u için hem yeterlidir, hem de sağlıklıdır. Varsayılan ayarlar piyasadaki ürünlerin hemen hemen tamamının sağlıklı çalışabileceği, garanti ayarlardır. PID ayarlarımız ile çok oynamayalım. Eğer PID ile oynadığımızda birşeyler ciddi anlamda düzeliyorsa, çok çok yüksek ihtimalle donanımımızda sıkıntı vardır.

Hal böyleyken, ACC olmadan airmode'da uçabiliriz. Çünkü Air mode qad'ın pozisyonu ile ilgilenmez. Hatta sadece air mode uçacaksak ACC'yi kapatabilir ve işlemci gücünden tasarruf edebiliriz. Ama angle veya horizon mode'larda uçacaksak hem ACC, hem de GYRO'ya ihtiyacımız var.

Son olarak yeri gelmişken hep hatırlatmayagayret ettiğim , yanlış anladığımız birşey;
PID ayarları pek çoğumuzun anladığının aksine, bir quad'ın uçuşunu dramatik şekilde değiştirmez. Atıyorum, quad bir anda roket gibi olmaz. Quad'daki çok büyük bir problem bir anda düzelmez. Uçuş karakteristikleri aşırı değişmez. PID, yani "P", "I" ve "D" değerleri ince ayardır. Arabanın "sentesi" gibidir. Bir quad'ın uçuş karakteristiklerini PID ayarlarını değiştirerek ciddi anlamda düzeltemeyiz, ancak kolaylıkla berbat edebiliriz. Bir otomobilin rot-balans ayarı gibidir. Ayarı değiştirince Tofaş, bmw gibi olmaz. Ama rot-balans kaçarsa BMW, Bedford kamyon gibi olur :D BF varsayılan PID ayarları hemen hemen tüm quad'lar için 4/4'lük seviyededir. Eğer propwash gibi, isolation gibi çok ince ayrıntıları hissedebiliyor ve bunları düzeltmek istiyorsanız P, I ve D ayarları ile oynayabilirsiniz. Ama ayarı bir kaçırırsanız, o zaman quad saçmalamaya başlar. Tıpkı bir otomobilin sentesinin kaçması gibi... Mesela, bir quad yaptık. quad, atıyorum yamuk yumuk gidiyor, ya da ciddi ciddi titreye titreye gidiyor. Bunu PID ile düzeltemeyiz. Eğer düzeltirsek anlayın ki quad'da ciddi donanımsal bir sorun vardır. Konu uçuştaki ciddi sorunları gidermek ise; %25 donanıma, %65 pilotaja ve %5-10 PID'ye yönelmeliyiz. Bu arada PID ve filter değerleri ile gereksiz/aşırı/bilmeden oynarsak bir motoru ya da esc'yi kolayca yakabiliriz.

Ve bu kadar yazının arkasından sorunuzun cevabı bence hayır :D ACC calibration için kesinlikle düz zeminde olmalıyız. Ama GYRO calibration için düz zeminde olmanıza gerek yok. Sadece tamamiyle hareketsiz olmalıyız.

Konu biraz derin olduğu için yanlışım, ya da illaki eksiğim vardır, lütfen düzeltin, mutlu olurum :D
Beğenenler: Boga67mercidabYldzEnes
I didn't come to this world. I came out of it, like a wave from an ocean.
https://www.youtube.com/user/darkformify

alisrust
Mesajlar: 167
Kayıt: 04 Oca 2019, 20:45

Re: GYRO nedir

Mesaj gönderen alisrust » 29 Oca 2019, 13:58

elmoblatch yazdı:
28 Eyl 2018, 02:22
fast0106 yazdı:
28 Eyl 2018, 00:30
elmoblatch yazdı:
27 Eyl 2018, 22:04
Gyro aslında sistemininizin en kritik parçası. Her seferinde kalibre etmek durumunda değilsiniz. Zaten quadın her açılışında gyro kalibre edilir. Kalibrasyon olmazsa quad arm olmayı kabul etmez. Gyro dengenizin baş unsuru diyebiliriz. Az önce bir arkadaşa şunu yazdım;


gyro tamamen şans meselesi. Kartın markası ve modeli, sıfır olup olmaması ile çok ilgili değil. Gyro, içinden gözün göremeyeceği kadar küçük, mikron bir telin geçtiği ve titreşimleri algılayan bir parça. Gyronun iyi veya kötü çıkması şansınıza kalmış bişey.
Peki cihaz her açılışta duz zeminde olması önemli mi gyro konusunda hocam yoksa düz zeminde olması önemli değil mi
Gyro için cihazın tamamen hareketsiz olması önemli hocam. Yani siz quad'a pili takar takmaz sallamaya başlarsanız, gyro siz quad'ı sabit duracak bir şekilde bırakmadıkça kalibre olmaz. Mesela bazı gyrolar okadar hassastır ki, rüzgarlı bir havada siz quad'ı yere koysanız dahi, rüzgardan aldığı titreşimler sebebiyle bir türlü gyro kendini kalibre edemez. Hata bazıları o kadar hassastır ki (şu an elimde bunlardanbir tane mevcut) yerdeki doğal titreşimlerden veya sistem içindeki elektrik yüklerinden em kaptığı için bir türlü kalibre olmaz. Siz de cihazı arm edemez, delirirsiniz. Bu sorunla baş etmek için birkaç BF ayarı mevcut.
Hangi FC bu ? :D

Kullanıcı avatarı
BarisB
Mesajlar: 3410
Kayıt: 29 Mar 2018, 03:12
Ad Soyad: Barış B.
Konum: İstanbul

Re: GYRO nedir

Mesaj gönderen BarisB » 29 Oca 2019, 14:03

Gyro şans meselesi biraz hocam. En iyi kartta bile kararsız bir gyro çıkabilir. Ya da daha ilk uçuşumuzda arızalanabilir. Ya da vasat bir kartta çok kararlı bir gyro kartın ömrü boyunca sağlıklı şekilde çalışabilir.
Beğenenler: alisrust
I didn't come to this world. I came out of it, like a wave from an ocean.
https://www.youtube.com/user/darkformify

alisrust
Mesajlar: 167
Kayıt: 04 Oca 2019, 20:45

Re: GYRO nedir

Mesaj gönderen alisrust » 29 Oca 2019, 14:21

elmoblatch yazdı:
29 Oca 2019, 14:03
Gyro şans meselesi biraz hocam. En iyi kartta bile kararsız bir gyro çıkabilir. Ya da daha ilk uçuşumuzda arızalanabilir. Ya da vasat bir kartta çok kararlı bir gyro kartın ömrü boyunca sağlıklı şekilde çalışabilir.
Peki bu gyronun kotu olup olmadigini nasil anlayabiliriz?

Kullanıcı avatarı
BarisB
Mesajlar: 3410
Kayıt: 29 Mar 2018, 03:12
Ad Soyad: Barış B.
Konum: İstanbul

Re: GYRO nedir

Mesaj gönderen BarisB » 29 Oca 2019, 15:40

Eğer aşırı bir sorun varsa betaflight'dan görebilirsiniz.

. Quad'ı yumuşak bir zemine (örn:havlu üzerine) düz şekilde koyun.
. Propları sökün.
. Pili bağlayın ve bf'a başlanın.
. Motors sekmesine geçin. Sağ alttaki güvenlik uyarısı kutucuğunu işaretleyin.
. Motorlara güç verin. Yukarda, grafiklerde, gyro'nun titreşimlerini göreceksiniz. Normalde aşırı kirlilik olmamalı. Eğer motorlarınız, frame'iniz ve diğer bileşenler sağlıklı şekilde sabitlenmiş ise sıfıra yakın kirlilik olmalı. Eğer herşey iyi sabitlenmiş ise ve halen gyro kirliliği var ise muhtemelen gyro'nuz arızalı demektir.

Böyle bir sorun varsa motorları ve özellikle fc'yi soft mount ederek durumu düzeltebilirsiniz. Ama aşırı titreşim varsa ya gyro chip'ini ya da fc'yi komple değiştirmek gerekebilir.
I didn't come to this world. I came out of it, like a wave from an ocean.
https://www.youtube.com/user/darkformify

Kullanıcı avatarı
BarisB
Mesajlar: 3410
Kayıt: 29 Mar 2018, 03:12
Ad Soyad: Barış B.
Konum: İstanbul

Re: GYRO nedir

Mesaj gönderen BarisB » 29 Oca 2019, 15:47

Benim elimde gyro'su doğuştan kusurlu bir kart var. Onun örnek videolarını paylaşmaya çalışacağım.
I didn't come to this world. I came out of it, like a wave from an ocean.
https://www.youtube.com/user/darkformify

__isimsiz__

Re: GYRO nedir

Mesaj gönderen __isimsiz__ » 29 Oca 2019, 15:52

Belki yersiz belki rahatsız edici bir yorum/tespit(tespit denebilirse) olacak ama basit bir google araştırması ile öğrenilebilecek şeylerin ( ortada daha problem bile yokken ) forumda tekrar tekrar sorulması bana saçma geliyor. Forumlar genelde, mevcut olan bir durum ve/veya ürün/parça ile ilgili karşılaşılan ve basit bir google araması ile çözülemeyen problemlerin paylaşılıp benzer şeyleri deneyimlemiş ve çözmüş kişilerden yardım istendiği yer olarak canlanıyor benim kafamda... Sizi tenzih ediyorum ama bunu bir de en top seviye ürün quad vs den bahseden üyelerin de yaptığını görüyorum. Bu hobi biraz gönül işi biraz emek işi... Hiç araştırmadan etmeden en iyisini söyleyin alayım, tüm bilgileri de yağdırın bana şeklinde yürümez bu iş... Kendiniz bu kadar büyük bir bilgi denizinin olduğu bir hobide birşeyi araştırıp bulamıyorsanız, bence yeterince ilgili değilsinizdir konuya...

Nacizane fikrimdir, başlık sahibine istinaden yazmadım. Gyro nedir diye kelime bilgisi gibi bir basitlikte olan bir soru içerdiği için buraya yazdım. Gyrometre tabiki bi cümleyle anlatılacak birşey değil, karışık, trickleri olan, derin bir konu. Ama daha bu hobiye gireceksiniz bence buraya soracağınız soru “Gyro nedir?” değil de “Gyrometre’m ile ilgili şöyle bir sorun yaşıyorum, elimdeki veriler şunlar, ne düşünüyorsunuz?” gibi bir soru olmalı benim nazarımda...

Herkese saygılar...
Beğenenler: alisrust

alisrust
Mesajlar: 167
Kayıt: 04 Oca 2019, 20:45

Re: GYRO nedir

Mesaj gönderen alisrust » 29 Oca 2019, 16:19

KingNothing yazdı:
29 Oca 2019, 15:52
Belki yersiz belki rahatsız edici bir yorum/tespit(tespit denebilirse) olacak ama basit bir google araştırması ile öğrenilebilecek şeylerin ( ortada daha problem bile yokken ) forumda tekrar tekrar sorulması bana saçma geliyor. Forumlar genelde, mevcut olan bir durum ve/veya ürün/parça ile ilgili karşılaşılan ve basit bir google araması ile çözülemeyen problemlerin paylaşılıp benzer şeyleri deneyimlemiş ve çözmüş kişilerden yardım istendiği yer olarak canlanıyor benim kafamda... Sizi tenzih ediyorum ama bunu bir de en top seviye ürün quad vs den bahseden üyelerin de yaptığını görüyorum. Bu hobi biraz gönül işi biraz emek işi... Hiç araştırmadan etmeden en iyisini söyleyin alayım, tüm bilgileri de yağdırın bana şeklinde yürümez bu iş... Kendiniz bu kadar büyük bir bilgi denizinin olduğu bir hobide birşeyi araştırıp bulamıyorsanız, bence yeterince ilgili değilsinizdir konuya...

Nacizane fikrimdir, başlık sahibine istinaden yazmadım. Gyro nedir diye kelime bilgisi gibi bir basitlikte olan bir soru içerdiği için buraya yazdım. Gyrometre tabiki bi cümleyle anlatılacak birşey değil, karışık, trickleri olan, derin bir konu. Ama daha bu hobiye gireceksiniz bence buraya soracağınız soru “Gyro nedir?” değil de “Gyrometre’m ile ilgili şöyle bir sorun yaşıyorum, elimdeki veriler şunlar, ne düşünüyorsunuz?” gibi bir soru olmalı benim nazarımda...

Herkese saygılar...
Kusura bakmayın.Nazikçe cevabınız için de teşekkür ederim.Saygılar.

__isimsiz__

Re: GYRO nedir

Mesaj gönderen __isimsiz__ » 29 Oca 2019, 16:21

üstteki mesajda dediğim gibi genel bir görüş bildirimi idi. Sizinle direkt ilgili olarak yazmadım. Asıl siz kusura bakmayın sizin başlığın altında olduğu için... Saygılar tekrardan...
Beğenenler: alisrust

Kullanıcı avatarı
mercidab
Mesajlar: 1
Kayıt: 02 May 2020, 23:34
Ad Soyad: Mehmetali aydın
Konum: Sakarya

Re: GYRO nedir

Mesaj gönderen mercidab » 18 May 2020, 04:00

süper bi yazı olmuş,hiçbi yerde bulamazsın bu bilgiyi

Cevapla

“Fırçasız Dronlar” sayfasına dön