1. sayfa (Toplam 1 sayfa)
RTH
Gönderilme zamanı: 26 Eyl 2018, 22:21
gönderen Turan
Ben quada gps bağladım fakat aklıma takılan bir soru var . RTH modunu kullandığımız Zaman mesela bir binanın arkasına guadı götürdük ve bağlantı koptu quad gittiği yoldan mı döner yoksa ev olarak atadığımız konuma düz bir çizgi mi izler ?
Re: RTH
Gönderilme zamanı: 26 Eyl 2018, 22:32
gönderen bsivaslioglu
Turan yazdı: ↑26 Eyl 2018, 22:21
Ben quada gps bağladım fakat aklıma takılan bir soru var . RTH modunu kullandığımız Zaman mesela bir binanın arkasına guadı götürdük ve bağlantı koptu quad gittiği yoldan mı döner yoksa ev olarak atadığımız konuma düz bir çizgi mi izler ?
en kısa yoldan döner diye biliyorum o yüzden uçuş yaptığınız alanı iyi tanıyıp yolu üzerinde karşılaşması muhtemel yapıların yüksekliğine göre bir dönüş yüksekliği seçmenizde fayda var.
Re: RTH
Gönderilme zamanı: 26 Eyl 2018, 23:09
gönderen Aliuzunali
Evet inavda rth modu için yükseklik ve değişik ayarlar var. Onları iyi anlayıp ayarlamak lazım. Sonradan ağaca takıldı apartmana takıldı olmasın.
Re: RTH
Gönderilme zamanı: 26 Eyl 2018, 23:17
gönderen guvenb
RTH ayarlarında yükseklik değeri girerseniz bağlantı kopunca bulunduğu noktadan girilen yükseklik değeri kadar yükselip en kısa yoldan o yükseklikten kalktığı noktaya dönüp belli bir süre havada kalıp inişe geçer. bu nedenle rth yüksekiliğ değerini bina ağaç gibi yükseklikleri düünerek yüksek girmek gerek ben 50 metre olarak bu değeri giriyorum.
Re: RTH
Gönderilme zamanı: 26 Eyl 2018, 23:28
gönderen Turan
GPS hava da bozulursa quad düşer mi yoksa iniş mi yapar
Re: RTH
Gönderilme zamanı: 27 Eyl 2018, 00:03
gönderen bsivaslioglu
Re: RTH
Gönderilme zamanı: 27 Eyl 2018, 00:15
gönderen Sadık
Düşse yine iyi. Ya özgürlüğünü ilan edip, gazlayıp rüzgarın götürdüğü yere giderse...
Re: RTH
Gönderilme zamanı: 27 Eyl 2018, 01:13
gönderen BarisB
Hocam RTH, GPS, Barometre, çevre kontrol sensörleri.... bunlar çok bulanık hikayeler...
Ben 1 buçuk sene boyunca GPS'li, barometreli, atmosferik basınç ölçerli bilmem ıvırlı zıvırlı bir quad'la uçtum. İnsan bunları ilk başta teknoloji harikası, acayip güvenilir,böyle ufo gibi sanki, büyüleyici özellikler filan sanıyor. Halbuki hiç de öyle değil. Bence pek çoğu halen emekleme aşamasındaki, deneysel özellikler/ürünler. RTH... Ne güzel bir özelliktir... Çekersin switch'i, quad bir kuş gibi eve geri döner. Kulağa nasıl da güven verici geliyor...
Ama hikaye öyle değil. Bir quad'da ne kadar çok sensör varsa, uçuşu ne kadar çok sensöre ve otomasyona emanet edilmişse, o quad o kadar risk almış, yani çok özür dilerim, sçmış demektir arkadaşlar
Ne zaman ki tamamen benim tarafımdan kontrol edilen, sensörlerden arınmış, güçlü motorlara sahip yarış quadlarına geçtim, bütün dertlerim bitti. Yok şimdi barometre zıplatacak mı, yok hava nemli gps şaşacak mı, yok efendim pil bitmek üzereyken otomatik RTH'ye geçmiş ama RTH yüksekliğini çok verdiğim için yükselmeye çalışırken pili iyice bitirmiş de çakılmış, yok headless mode'u açınca yazılım sapıtmış, yok o sensör FC'ye çok yakınmış da parazit alıyormuş da kayma yapıyormuş... Hepsinden kurtuldum. Tavsiye ederim
Bu işler çok deneysel. Keyfi yapılabilir, denenebilir. Ama güvenip uçulacak gibi değil. Böyle hazır yazılımlar ve piyasada satılan sensörler ile uçan bir drone'u kilometrelerce uzaklara göndermek bana gerçekten çok çılgınca bir fikirmiş gibi geliyor...
Deneme amaçlı, keyfi ise sözüm yok. Fakat; O da çok para biliyorum ama bu işleri DJI bırakmak en mantıklısı ve hatta en sağlıklısı. Özellikle çevremiz için en sağlıklısı. Geçen gün tamirden gelen Mavic'i iki bina arasında bir deneme uçuşuna kaldırdık. 15 metre civarına havalandı. Orada hover'da tuttuk. Durdu durdu... Yukardanbize baktı... Sonra gitti son sürat kendini duvara vurdu parçaladı. Sebebi bilinmiyor. Servis sensör hatası diyor. Sonra daha 15 gün önce... Arkadaş yeni mavic almış. Gündüz kendimizi kovalattık filan eğleniyorduk güzel güzel. Gece arkadaş tutturdu gece uçuşu yapalım... Dedim ki oğlum buralar full rutubet. Yağmur gibi rutubet yağıyor. Sapıtır sensörlerin, girmeyelim o işe. Hadi abi uçuralım, tutturdu. Gece gece kaldırdık aleti. yine 15 metre havalandırdık. Durdu biraz orda, sonra o ok gibi yerinde çakılı kalan, bunu da her seferinde sanki çocuk oyuncağıymış gibi becerdiğini sandığımız o meşur Mavic, bir anda sağa sola, apır sapır hareketler yapmaya başladı. Muhtemelen nem'den nefret eden barometre sapıttı. Nasıl indirdik bir biz biliyoruz. DJI bile böyleyse...
Yani ne kadar az oto-pilotaj, ne kadar az sensör gps vs, o kadar güvenli uçuş
Siz de geçin yarış/gezi dronu + air mode, kurtulun
Oh be içimi döktüm rahatladım
Re: RTH
Gönderilme zamanı: 27 Eyl 2018, 01:35
gönderen bsivaslioglu
elmoblatch yazdı: ↑27 Eyl 2018, 01:13
Hocam RTH, GPS, Barometre, çevre kontrol sensörleri.... bunlar çok bulanık hikayeler...
Ben 1 buçuk sene boyunca GPS'li, barometreli, atmosferik basınç ölçerli bilmem ıvırlı zıvırlı bir quad'la uçtum. İnsan bunları ilk başta teknoloji harikası, acayip güvenilir,böyle ufo gibi sanki, büyüleyici özellikler filan sanıyor. Halbuki hiç de öyle değil. Bence pek çoğu halen emekleme aşamasındaki, deneysel özellikler/ürünler. RTH... Ne güzel bir özelliktir... Çekersin switch'i, quad bir kuş gibi eve geri döner. Kulağa nasıl da güven verici geliyor...
Ama hikaye öyle değil. Bir quad'da ne kadar çok sensör varsa, uçuşu ne kadar çok sensöre ve otomasyona emanet edilmişse, o quad o kadar risk almış, yani çok özür dilerim, sçmış demektir arkadaşlar
Ne zaman ki tamamen benim tarafımdan kontrol edilen, sensörlerden arınmış, güçlü motorlara sahip yarış quadlarına geçtim, bütün dertlerim bitti. Yok şimdi barometre zıplatacak mı, yok hava nemli gps şaşacak mı, yok efendim pil bitmek üzereyken otomatik RTH'ye geçmiş ama RTH yüksekliğini çok verdiğim için yükselmeye çalışırken pili iyice bitirmiş de çakılmış, yok headless mode'u açınca yazılım sapıtmış, yok o sensör FC'ye çok yakınmış da parazit alıyormuş da kayma yapıyormuş... Hepsinden kurtuldum. Tavsiye ederim
Bu işler çok deneysel. Keyfi yapılabilir, denenebilir. Ama güvenip uçulacak gibi değil. Böyle hazır yazılımlar ve piyasada satılan sensörler ile uçan bir drone'u kilometrelerce uzaklara göndermek bana gerçekten çok çılgınca bir fikirmiş gibi geliyor...
Deneme amaçlı, keyfi ise sözüm yok. Fakat; O da çok para biliyorum ama bu işleri DJI bırakmak en mantıklısı ve hatta en sağlıklısı. Özellikle çevremiz için en sağlıklısı. Geçen gün tamirden gelen Mavic'i iki bina arasında bir deneme uçuşuna kaldırdık. 15 metre civarına havalandı. Orada hover'da tuttuk. Durdu durdu... Yukardanbize baktı... Sonra gitti son sürat kendini duvara vurdu parçaladı. Sebebi bilinmiyor. Servis sensör hatası diyor. Sonra daha 15 gün önce... Arkadaş yeni mavic almış. Gündüz kendimizi kovalattık filan eğleniyorduk güzel güzel. Gece arkadaş tutturdu gece uçuşu yapalım... Dedim ki oğlum buralar full rutubet. Yağmur gibi rutubet yağıyor. Sapıtır sensörlerin, girmeyelim o işe. Hadi abi uçuralım, tutturdu. Gece gece kaldırdık aleti. yine 15 metre havalandırdık. Durdu biraz orda, sonra o ok gibi yerinde çakılı kalan, bunu da her seferinde çok rahat yapabiliyormuş gibi görünen o meşur Mavic bir anda sağa sola apır sapır hareketler yapmaya başladı. Muhtemelen nem'den nefret eden barometre sapıttı. Nasıl indirdik bir biz biliyoruz. DJI bile böyleyse...
Yani ne kadar az oto-pilotaj, ne kadar az sensör gps vs, o kadar güvenli uçuş
Siz de geçin yarış/gezi dronu + air mode, kurtulun
Oh be içimi döktüm rahatladım
barış hocam bu söyledikleriniz dost acı söyler sözünün içine cuk diye oturdu, ama gps en azından rescue mode için kullanilmasinda fayda olan bir parça diye düşünüyorum.
Saglikli çalışır çalışmaz bilemiyorum ama teorik olarak fail-safe ile aktive olmak üzere programlanmis olan bir rescue mode, en azından drone u tekrar güvenli bölgeye kadar getirip orada da kumandayı tekrar pilota devredebilir.
Bu durumda kırımdan kurtulmak mümkün olur. Şahsen ben de rth meselesine sicak bakmiyorum daha doğrusu dediginiz gibi eldeki yazılım ve donanımla pek sıhhatli olacağını düşünmüyorum ama rescue mode u en kisa zamanda deneme ve basarili olursa da kullanma taraftariyim.
Re: RTH
Gönderilme zamanı: 27 Eyl 2018, 01:47
gönderen BarisB
Tabiki kullanalım. Kullanmayalım demiyorum. Benim demek istediğim, bunlara güvenerek hareket etmeyelim.
İnsanlar drone'ları alıp şehir içinde gezdiriyor. Bu quad şöyle uzağa gider, GPS de varsa kuş gibi de geri döner diyince, adam geçen gün kaldırmış Üsküdar'dan, Kız kulesinin tepesinde geziyor. Olabilir mi böyle bişey... Ben buna çok takılıyorum. Bu alet 2 kilo. Birinin kafasına inse... Akıl sır ermez cesarete sahip yurdum insanına bir de böyle gps barometre filan verince, adam cesaretleniyor. Halbuki hiç öyle bir teknoloji değil.
Yurt dışı testleri izliyoruz, adam çöle çıkıyor, orada test ediyor. Yada küçücük micro quad'ları bile parklarda bahçelerde test edip yüklüyor. Bizimki balkondan kendi topladığı Çakma Phantom'u havalandırıyor arkadaş... Bir de Youtube'a yüklüyor. İnanılır gibi değil.
Yoksa al aletini, git ormana, yaylaya, istersen 35 km menzil yap, dönemesin ordan bi güzel çakılsın... Ya da dönsün kalktığı yere kuş gibi konsun... Kime ne. "Aaaa!" dersin, "gps çalışmadı, düştü bak. Hadigidelim bulalım." Ama, "Aaaa! gps çalışmadı, adamın arabasının üstünden sekip çocuğun kafasına çarptı aq!" denir mi ya...
Re: RTH
Gönderilme zamanı: 27 Eyl 2018, 02:04
gönderen BarisB
Şunu da eklemek isterim. Tecrübelerim şunu söylüyor bana;
En büyük güvenlik aracımız, ne RTH, ne failsafe, ne de başka bişey; kontrollü düşüş olmalı.
Güvenli şekilde, ne çevremize, ne de kendimize zarar vermeden, quad'ı da minimum hasarla kurtaracak, kontrollü düşüş. Bunu da tek bir şekilde yapabiliriz. Doğru yerlerde, dikkatlice uçarak.
Kimseye birşey kabul ettirmek derdinde değilim ama eminim, yeteri kadar uçuş süresine ulaştığı o gün herkes otomasyona değil de kontrollü düşüşe güvenmesi gerektiğini hissedecektir. Böylece doğru yerde uçmayı öğrenecektir.
Re: RTH
Gönderilme zamanı: 27 Eyl 2018, 02:55
gönderen Gökhan Bora
Bence bu araçlarda barometre ve ultrasonik sensörleri kullanmayı kim akıl ettiyse onu bulup kafagöz dalmak lazım. Hele ki barometre kadar salak bir alet yok. Araç hafif yana yatınca pervanenin rüzgarını alan barometre sapıtıyor. Barometrenin düzgün çalışması için meteoroloji uydusuyla haberleşmek şart. Ultasonik sensör de aynı. Ses gönderiyor, engele çarpan ses geri geliyor. Bir kere her engelin yapısı farklı. Ağaca çarpan ses ile duvara çarpan ses aynı şekilde yansımıyor. Rüzgarda ses dalgalarının davranışı tamamen değişiyor.
Bu işin tek çözümü lazer
Biz yapamayız ama DJI niye yapmıyor anlamadım. Belki de geleceğe saklıyorlardır.
https://www.robotistan.com/lidar-lite-v3 Şundan dronun 5 tarafına takmak lazım.
Re: RTH
Gönderilme zamanı: 07 Ağu 2019, 22:37
gönderen idris
bu aralar bu lazer mesafe algılayıcıyı ilgi alanıma aldım en kısa zaman da alıp deneyeceğim.
robutistan dan daha ucuz türkiye satış noktası var.
https://www.direnc.net/tf-mini-lidar-to ... ru-dfrobot
https://www.banggood.com/tr/Benewake-TF ... rehouse=CN
Re: RTH
Gönderilme zamanı: 07 Ağu 2019, 22:51
gönderen Gktu
Konu tam benlik
rth yüksekliğine 50 metre vermeyin öncelikle 50 metrede drone un uçması için ya kocaman bi droneunuz olacak ya da pili bitirirsiniz direk
Gps havada kopunca drone kafayı yiyor, bu olaya gps glitch deniyor. Bütün filtrelemeler çıldırıyor, barometre datasına da güvenmiyor drone ve vöyle durumda bazen kontrolü size vermemekte direniyor. Bir keresinde böyle bir durumda 15 metreye kadar çıktı altı temiz iken rx lost yaparak düşürdük, hiç bir şeyi dinlemiyordu. Başka bir seferde kalkarken glitch yedi, yükseliğini de ayarlayamadı sürekli dalgalandı neyse ki kontrolü bize verdi indirdik. O lidarlara gelince pixhawk ın desteği var baya güzel kullanılıyor onlar ama zor kullanması.
Re: RTH
Gönderilme zamanı: 07 Ağu 2019, 23:41
gönderen berkerm4n
Re: RTH
Gönderilme zamanı: 07 Ağu 2019, 23:51
gönderen Gktu
Hocam bunları düzgün çalıştırsın diye drone üzerine bunun fiyatı kadar daha olan kart ekliyorlar, bizim toto yemedi. Lidar güzel bir teknoloji ama bunlar da sapıtabiliyor. Ne kadar eklerseniz ekleyin her zaman en güzel önlem insanda biter.