Motor İtiş Gücü Önemi
Motor İtiş Gücü Önemi
Merhabalar herkese,quadımın bazı parçalarını yavaş yavaş sipariş vermekteyim tabii ki de yılbaşına takıldı:)Sormak istediğim bir soru var.Motorların verilerinde belirtilen (gram olarak)itiş gücü gramajı önemli midir?Yoksa önemli değil midir?55a esc’ler ne kadar mantıklıdır?Cevaplarınız ve ilginiz için şimdiden teşekkür ederim.
(Not: İnternette araştırmama rağmen çok kaynak bulamadım)
(Not: İnternette araştırmama rağmen çok kaynak bulamadım)
Re: Motor İtiş Gücü Önemi
Hocam senin uçtuğun gün parti düzenleyeceğim...
Sen birşey almıyor, yapmıyor, uçmuyor sürekli soruyorsun )
Sormak iyidir ama biraz da hareket lazım...
Ne demiş gevur? "Just Do IT!"
Bir de "If you're waiting until you feel talented enough to make it, you'll never make it."
Sen birşey almıyor, yapmıyor, uçmuyor sürekli soruyorsun )
Sormak iyidir ama biraz da hareket lazım...
Ne demiş gevur? "Just Do IT!"
Bir de "If you're waiting until you feel talented enough to make it, you'll never make it."
Re: Motor İtiş Gücü Önemi
Abi zaten parrot drone ile antreman yapıyorum biraz fırsat buldukça.Ama zaten öğrenciyim yavaş yavaş alıyorum.Merakımı da sorduğum sorular ile gideriyorum Bir not koyayım senin için dedim bu sefer başka konudan geldi lafKingNothing yazdı: ↑06 Şub 2019, 19:39 Hocam senin uçtuğun gün parti düzenleyeceğim...
Sen birşey almıyor, yapmıyor, uçmuyor sürekli soruyorsun )
Sormak iyidir ama biraz da hareket lazım...
Ne demiş gevur? "Just Do IT!"
Bir de "If you're waiting until you feel talented enough to make it, you'll never make it."
Re: Motor İtiş Gücü Önemi
Türkçe kaynak bulmak kolay değil kardeşim. Bende seninle aynı zamanlarda ilgilenmeye başladım. Senin gibi taksit taksit sipariş veriyorum. Kumanda ve FC sipariş ettim. Sana tavsiyem aramalarını İngilizce olarak yap. Az buçuk ingilizcen varsa google translate den işi götürürsün.
Re: Motor İtiş Gücü Önemi
Zaten ingilizcem iyi ama aradığım sorular biraz değişik olduğu için aradığım cevapları bulamadım
Re: Motor İtiş Gücü Önemi
Yaptığın dronun komple herşey dahil ağırlığını hesaplıyorsun. Örn 500gr diyelim.
4 motorunun toplam kaldırma değeri en az 1500gram almalı. ( 3/1 oranı kaba bir oran genelde bu oran baz alınıyor )
Kaldırma gücün ne kadar artarsa o kadar seri bir quad elde edersin ama tabikide optimum gücü pili verimi pervaneyi vs seçmek gerekiyor.
Ayrıca bu konuda forumda çok daha açıklayıcı yazılar yazıldığını hatırlıyorum bir bak eskilere. Forum içi arama kısmı yardımcı oluyor.
4 motorunun toplam kaldırma değeri en az 1500gram almalı. ( 3/1 oranı kaba bir oran genelde bu oran baz alınıyor )
Kaldırma gücün ne kadar artarsa o kadar seri bir quad elde edersin ama tabikide optimum gücü pili verimi pervaneyi vs seçmek gerekiyor.
Ayrıca bu konuda forumda çok daha açıklayıcı yazılar yazıldığını hatırlıyorum bir bak eskilere. Forum içi arama kısmı yardımcı oluyor.
Uçuşa devam
Re: Motor İtiş Gücü Önemi
Küçük birşey ekleyeyim,
Bahsettiğiniz veri tabiki önemli. Ama herşeyi açıklamıyor. Toplam kaldırma kuvveti / pervane açı, bıçak sayısı ve boyutları / toplam ağırlık / Pil. Hepsi eşit derecede öneme sahipler. Bunlar arasındaki dengeyi bulamazsak, iyi bir quad yapamamış oluruz. Ya da elimizdeki parçalardan tam performans alamıyor oluruz demek daha doğru olur.
Bahsettiğiniz veri tabiki önemli. Ama herşeyi açıklamıyor. Toplam kaldırma kuvveti / pervane açı, bıçak sayısı ve boyutları / toplam ağırlık / Pil. Hepsi eşit derecede öneme sahipler. Bunlar arasındaki dengeyi bulamazsak, iyi bir quad yapamamış oluruz. Ya da elimizdeki parçalardan tam performans alamıyor oluruz demek daha doğru olur.
I didn't come to this world. I came out of it, like a wave from an ocean.
https://www.youtube.com/user/darkformify
https://www.youtube.com/user/darkformify
Re: Motor İtiş Gücü Önemi
Peki benim quad için hangi motorlar iyi olabilir?elmoblatch yazdı: ↑07 Şub 2019, 00:19 Küçük birşey ekleyeyim,
Bahsettiğiniz veri tabiki önemli. Ama herşeyi açıklamıyor. Toplam kaldırma kuvveti / pervane açı, bıçak sayısı ve boyutları / toplam ağırlık / Pil. Hepsi eşit derecede öneme sahipler. Bunlar arasındaki dengeyi bulamazsak, iyi bir quad yapamamış oluruz. Ya da elimizdeki parçalardan tam performans alamıyor oluruz demek daha doğru olur.
Re: Motor İtiş Gücü Önemi
Hocam sizin quad'ı hatırlamıyorum. Çok defa da konfigürasyon değiştirdiniz diye hatırlıyorum. Ben size ilk etapta, daha önce de söylediğim gibi, tek tek parça önerileri alarak bu parçalardan bir kurulum yapmanız yerine, hazır bir parça listesi önerisi üzerinden gitmenizi tavsiye ederim. Daha sonra bu bileşenler (pervane, pil, ağırlık, uçuş stiliniz vs...) ile oynayarak ideal sisteminizi bulmanız daha sağlıklı olur.
Özellikle sadece teknik veriler üzerinden de hareket etmemenizi öneririm. Aldığınız her motor birbirini tutmayabilir. Ya da üzerinde yazan teknik veriler gerçeği yansıtmıyor olabilir (hele ki konu çin malı ürünler ise). Kaldı ki tüm teknik verileri tuttursanız, total ağırlığınız sizi kağıt üzerinde hiç bahsedilmemiş bir pervane kullanmaya mecbur bırakabilir. Dahası, uçuş sitiliniz ve arzu ettiğiniz uçuş süresi size farklı bir set pervane ve hatta belki farklı motorlar kullanmak zorunda da bırakabilir. Bu süreç genelde dene/tecrübe et şeklinde ilerliyor. Size özel bir durum değil. Yaptığımız her quad'da, hepimiz için geçerli. Her quad bir diğerinden farklı olabiliyor.
Özellikle sadece teknik veriler üzerinden de hareket etmemenizi öneririm. Aldığınız her motor birbirini tutmayabilir. Ya da üzerinde yazan teknik veriler gerçeği yansıtmıyor olabilir (hele ki konu çin malı ürünler ise). Kaldı ki tüm teknik verileri tuttursanız, total ağırlığınız sizi kağıt üzerinde hiç bahsedilmemiş bir pervane kullanmaya mecbur bırakabilir. Dahası, uçuş sitiliniz ve arzu ettiğiniz uçuş süresi size farklı bir set pervane ve hatta belki farklı motorlar kullanmak zorunda da bırakabilir. Bu süreç genelde dene/tecrübe et şeklinde ilerliyor. Size özel bir durum değil. Yaptığımız her quad'da, hepimiz için geçerli. Her quad bir diğerinden farklı olabiliyor.
I didn't come to this world. I came out of it, like a wave from an ocean.
https://www.youtube.com/user/darkformify
https://www.youtube.com/user/darkformify
Re: Motor İtiş Gücü Önemi
Parçalarımın toplam ağırlığı 480 gram yapıyor herşey dahil.Holybro Kakute F7 FC var bide DALRC 40A ENGINE ESC var bunlara en olabilecek şöyle bence bunlar olabilir diyeceğiniz motorlar var mı?elmoblatch yazdı: ↑07 Şub 2019, 13:59 Hocam sizin quad'ı hatırlamıyorum. Çok defa da konfigürasyon değiştirdiniz diye hatırlıyorum. Ben size ilk etapta, daha önce de söylediğim gibi, tek tek parça önerileri alarak bu parçalardan bir kurulum yapmanız yerine, hazır bir parça listesi önerisi üzerinden gitmenizi tavsiye ederim. Daha sonra bu bileşenler (pervane, pil, ağırlık, uçuş stiliniz vs...) ile oynayarak ideal sisteminizi bulmanız daha sağlıklı olur.
Özellikle sadece teknik veriler üzerinden de hareket etmemenizi öneririm. Aldığınız her motor birbirini tutmayabilir. Ya da üzerinde yazan teknik veriler gerçeği yansıtmıyor olabilir (hele ki konu çin malı ürünler ise). Kaldı ki tüm teknik verileri tuttursanız, total ağırlığınız sizi kağıt üzerinde hiç bahsedilmemiş bir pervane kullanmaya mecbur bırakabilir. Dahası, uçuş sitiliniz ve arzu ettiğiniz uçuş süresi size farklı bir set pervane ve hatta belki farklı motorlar kullanmak zorunda da bırakabilir. Bu süreç genelde dene/tecrübe et şeklinde ilerliyor. Size özel bir durum değil. Yaptığımız her quad'da, hepimiz için geçerli. Her quad bir diğerinden farklı olabiliyor.
Re: Motor İtiş Gücü Önemi
Yeni drone toplayacaklar, drone ağırlığı x 3 yerine bence drone ağırlığıı x 4 şeklinde hesap etmeli. Hele hele ki ilk defa topluyorsanız. Zira birsürü değişiklik yapıyoeuz tam bir bilgimiz olmadığı için. Benim drone 800 gr olarak hesaplamıştım şuan 2 kilograma yakınlaştı. Başta x 4 şeklinde hesaplamasaydım bu drone şuan kalmazdı.
3d Printer Baskı Siparişleriniz ve Fiyat Teklifi Almak İçin:
https://www.3dbaskisiparis.com/?tracking=5c80e486c8b99
https://www.3dbaskisiparis.com/?tracking=5c80e486c8b99
Re: Motor İtiş Gücü Önemi
Katılıyorum . Hele ki yarış dronelarında.Yusuf yazdı: ↑08 Şub 2019, 12:03 Yeni drone toplayacaklar, drone ağırlığı x 3 yerine bence drone ağırlığıı x 4 şeklinde hesap etmeli. Hele hele ki ilk defa topluyorsanız. Zira birsürü değişiklik yapıyoeuz tam bir bilgimiz olmadığı için. Benim drone 800 gr olarak hesaplamıştım şuan 2 kilograma yakınlaştı. Başta x 4 şeklinde hesaplamasaydım bu drone şuan kalmazdı.
I didn't come to this world. I came out of it, like a wave from an ocean.
https://www.youtube.com/user/darkformify
https://www.youtube.com/user/darkformify
Re: Motor İtiş Gücü Önemi
Peki 4S mi 6S mi daha mantıklı? 40A esc mi 55A esc mi?Yorumlarınızı alabilir miyim
-
- Mesajlar: 995
- Kayıt: 29 Mar 2018, 12:45
- Ad Soyad: B.S.
- Konum: ADIYAMAN
Re: Motor İtiş Gücü Önemi
hocam 6s 55a esc takarsan forum duvarlarını yıkar bizleri de bi hayli aşarsın burada bu güne kadar 6s pil 55a esc kullanan da var mı ondan da şüpheliyim ben kendi şahsıma bu güne kadar en çok 4s pil görmüş bir dünyalı olarak 6s pil görsem bomba sanarim.
Frsky Qxt-Xm+ Rx/Realacc X6R/Racestar Br2406s 2300Kv Fire Edition-30a V2 ESC/Matek F405-PDB/Eachine TX526/Runcam Micro Swift II-Xiaomi Yi/Beitian Bn-880 GPS/Tattu 3s 1800Mah 75c LiPo/Eachine RotG02.
HURDATRON/FUTABA T10CHP TX-R167FS RX.
HURDATRON/FUTABA T10CHP TX-R167FS RX.
Re: Motor İtiş Gücü Önemi
Yani 4S 55A de olabilir.Ne gibi avantajları yada dezavantajları vardır gibi demek istedim.Araştırdım ama sizlerin de fikrini almak istedim. ;D
-
- Mesajlar: 995
- Kayıt: 29 Mar 2018, 12:45
- Ad Soyad: B.S.
- Konum: ADIYAMAN
Re: Motor İtiş Gücü Önemi
hocam kullanacağınız esc kullanacağınız motor ile alakalı yani max. amper sarfiyatı 30a olan bir motora 30a esc yeter de artar bile ama siz 55a akim çeken bir motor takarsanız ancak o zaman bu esc olayı mantıklı olur yoksa boşuna masrafdan öteye gitmez malesef.
Frsky Qxt-Xm+ Rx/Realacc X6R/Racestar Br2406s 2300Kv Fire Edition-30a V2 ESC/Matek F405-PDB/Eachine TX526/Runcam Micro Swift II-Xiaomi Yi/Beitian Bn-880 GPS/Tattu 3s 1800Mah 75c LiPo/Eachine RotG02.
HURDATRON/FUTABA T10CHP TX-R167FS RX.
HURDATRON/FUTABA T10CHP TX-R167FS RX.
Re: Motor İtiş Gücü Önemi
Yani T-Motor,Xing,Flywoo,Emax gibi motorların üst düzey olanlarını kullanmayı düşünüyorumbsivaslioglu yazdı: ↑09 Şub 2019, 21:42hocam kullanacağınız esc kullanacağınız motor ile alakalı yani max. amper sarfiyatı 30a olan bir motora 30a esc yeter de artar bile ama siz 55a akim çeken bir motor takarsanız ancak o zaman bu esc olayı mantıklı olur yoksa boşuna masrafdan öteye gitmez malesef.
-
- Mesajlar: 995
- Kayıt: 29 Mar 2018, 12:45
- Ad Soyad: B.S.
- Konum: ADIYAMAN
Re: Motor İtiş Gücü Önemi
o zaman saygı duyar konudan kaçarım ben bu güne kadar max 30a akim çekebilen motorlar kullandım üstüne birşey diyemem çünkü hiç tecrübem yok sayılan motorlar için.alisrust yazdı: ↑09 Şub 2019, 21:45Yani T-Motor,Xing,Flywoo,Emax gibi motorların üst düzey olanlarını kullanmayı düşünüyorumbsivaslioglu yazdı: ↑09 Şub 2019, 21:42hocam kullanacağınız esc kullanacağınız motor ile alakalı yani max. amper sarfiyatı 30a olan bir motora 30a esc yeter de artar bile ama siz 55a akim çeken bir motor takarsanız ancak o zaman bu esc olayı mantıklı olur yoksa boşuna masrafdan öteye gitmez malesef.
Frsky Qxt-Xm+ Rx/Realacc X6R/Racestar Br2406s 2300Kv Fire Edition-30a V2 ESC/Matek F405-PDB/Eachine TX526/Runcam Micro Swift II-Xiaomi Yi/Beitian Bn-880 GPS/Tattu 3s 1800Mah 75c LiPo/Eachine RotG02.
HURDATRON/FUTABA T10CHP TX-R167FS RX.
HURDATRON/FUTABA T10CHP TX-R167FS RX.
Re: Motor İtiş Gücü Önemi
Yani önce 40A ile başlamayı düşünüyorum ama 4s mi 6s mi önerirsiniz bilmiyorum.Sizce hangisi yarış için daha iyi?bsivaslioglu yazdı: ↑09 Şub 2019, 21:47o zaman saygı duyar konudan kaçarım ben bu güne kadar max 30a akim çekebilen motorlar kullandım üstüne birşey diyemem çünkü hiç tecrübem yok sayılan motorlar için.alisrust yazdı: ↑09 Şub 2019, 21:45Yani T-Motor,Xing,Flywoo,Emax gibi motorların üst düzey olanlarını kullanmayı düşünüyorumbsivaslioglu yazdı: ↑09 Şub 2019, 21:42
hocam kullanacağınız esc kullanacağınız motor ile alakalı yani max. amper sarfiyatı 30a olan bir motora 30a esc yeter de artar bile ama siz 55a akim çeken bir motor takarsanız ancak o zaman bu esc olayı mantıklı olur yoksa boşuna masrafdan öteye gitmez malesef.
Re: Motor İtiş Gücü Önemi
Çok genel bir yanıt vermek gerekirse, yarış için 6s daha uygun. Sebebi de, son turlarınızda pilin bir miktar daha stabil enerji vermeye devam edecek olabilmesi. Yani mesela son 20-30 saniye, ya da son 2 tur gibi.
I didn't come to this world. I came out of it, like a wave from an ocean.
https://www.youtube.com/user/darkformify
https://www.youtube.com/user/darkformify