1. sayfa (Toplam 2 sayfa)

ANİ VOLTAJ DÜŞÜŞÜ

Gönderilme zamanı: 21 Ağu 2018, 00:26
gönderen bsivaslioglu
ONCELIKLE HERKESE MERHABA BUGÜN UÇUŞ ANTREMANLARI YAPARKEN ILK PILI NORMAL SEKILDE BITIRIP IKINCI PILE GECTIGIMDE AYNI OZELLIKTEKI ILK PILIN YARISI KADAR BILE UÇUŞ YAPMAMIŞKEN PIL ÖNCE HÜCRE BAŞI 3.7V CIVARINA INDI SONRA KALKIS YAPMAK ISTEDIGIMDE ISE KALKAMADIM PIL RESMEN KUVVETTEN DÜŞTÜ SONRA BIR DE BAKTIM KI BIR MIKTAR ISINMIŞ VOLTAJ HÜCRE BAŞI 3V ALTINA INMIS ÇIKARIP BIR KENARA KOYDUM SOĞUDUKÇA VOLTAJ DEGERI 3.5V CIVARINA KADAR ÇIKTI ŞU AN ISE BALANS SARJA TAKTIM AKILLI USLU ŞARJ OLUYOR SIZCE NEDEN BÖYLE BIRSEY OLMUŞ OLABILIR PILLER YENI TATTU MARKA 1.8A 75C 3S DAHA 3 KEZ ŞARJ ETTIM.

Re: ANİ VOLTAJ DÜŞÜŞÜ

Gönderilme zamanı: 21 Ağu 2018, 01:11
gönderen BarisB
Hocam işk pilde sorun yaşamadığınızı göz önünde bulundurarak quad'da bir sorun olmadığını öngörürsek sorun ya pilde, ya da pili şarj edişinizde diye düşünebiliriz. Pili en son ne zaman, kaç volta kadar, hangi şarj cihazı ile, nasıl şarj ettiniz? Uçuşa başladığınızda voltaj değerleri kaçtı? Bu pil ile daha önce uçuş yapmış mıydınız ve sorun olmuş muydu? Ve son olarak pil hiç darbe almış mıydı?

Re: ANİ VOLTAJ DÜŞÜŞÜ

Gönderilme zamanı: 21 Ağu 2018, 01:17
gönderen Gktu
Pili güneş altında mı beklettiniz?

Re: ANİ VOLTAJ DÜŞÜŞÜ

Gönderilme zamanı: 21 Ağu 2018, 01:17
gönderen bsivaslioglu
hocam pil daha önce hiç darbe almadı fiziksel olarak alındığı gibi duruyor şarj aleti olarak imax b6ac kullanıyorum pili dün gece lipo balans modunda sarj ettim uçuşa başladığımda pil hücre başı 4.18 civarında idi. ilk uçuşu yaptığım pilde aynı 3s 1.8a 75c tattu marka onu da dün gece aynı şekilde şarj etmiştim. ilk pille uçarken hiç sorun olmadı ama ikinci uçuş bu şekilde oldu zaten basit uçuyorum kalk sağa sola dön hafif sağa sola öne arkaya git in. bir gün önce bu pille uçtum ve sorun olmamıştı.

Re: ANİ VOLTAJ DÜŞÜŞÜ

Gönderilme zamanı: 21 Ağu 2018, 01:20
gönderen BarisB
İnişinizi hücre başı kaç volt gibi tamamlıyorsunız hocam?

Re: ANİ VOLTAJ DÜŞÜŞÜ

Gönderilme zamanı: 21 Ağu 2018, 01:24
gönderen bsivaslioglu
ucusu kastediyorsunuz sanirim hocam buzzer 3.7 de ayarlı sinyal alınca kesiyorum hatta buzzer 3.7 dediğinde aslında pil 3.8 filan oluyor.

Re: ANİ VOLTAJ DÜŞÜŞÜ

Gönderilme zamanı: 21 Ağu 2018, 01:27
gönderen bsivaslioglu
Gktu yazdı: 21 Ağu 2018, 01:17 Pili güneş altında mı beklettiniz?
güneşi sadece akşam üzeri uçarken görüyor hocam kesinlikle güneş altında bırakmadım hatta muhaza ederken şu geçirmez metal mermi kutusunda saklıyorum kısaca gözüm gibi bakıyorum 😁

Re: ANİ VOLTAJ DÜŞÜŞÜ

Gönderilme zamanı: 21 Ağu 2018, 01:30
gönderen BarisB
Valla hocam sizin şarj ve kullanımınız fazlasıyla sağlıklı görünüyor. Geriye ya kusurlu bir pil veya çökmek üzere olan, çok ısınarak aşırı enerji çeken esc motor vs gibi bir komponent seçenekleri kalıyor. 😕

Eğer sağlıklı olduğunu düşündüğünüz pil ile birkaç uçuş yapıp sorun yaşamazsanız büyük ihtimalle diğer pil kusurlu demektir.

Re: ANİ VOLTAJ DÜŞÜŞÜ

Gönderilme zamanı: 21 Ağu 2018, 01:34
gönderen bsivaslioglu
elmoblatch yazdı: 21 Ağu 2018, 01:30 Valla hocam sizin şarj ve kullanımınız fazlasıyla sağlıklı görünüyor. Geriye ya kusurlu bir pil veya çökmek üzere olan, çok ısınarak aşırı enerji çeken esc motor vs gibi bir komponent seçenekleri kalıyor. 😕

Eğer sağlıklı olduğunu düşündüğünüz pil ile birkaç uçuş yapıp sorun yaşamazsanız büyük ihtimalle diğer pil kusurlu demektir.
şimdi sorunsuz şarj tamamladı bakalim bundan sonraki uçuşta ne olacak bu arada şarjı 12.6 volta kadar yapıyorum hocam daha doğrusu 12.6 olduğunda şarj aleti uyarı verip şarjı kesiyor ben de çekiyorum kontrol ettiğimde hücre başı 4.18 ya da 4.19 gibi bir değer görüyorum.

Re: ANİ VOLTAJ DÜŞÜŞÜ

Gönderilme zamanı: 21 Ağu 2018, 01:40
gönderen Gökhan Bora
Hocam bu sayfayı göstererek pilottr'den batarya değişimi talep edin. Bildiğim kadarıyla sattıkları bataryalar için garanti veriyorlar.

Re: ANİ VOLTAJ DÜŞÜŞÜ

Gönderilme zamanı: 21 Ağu 2018, 01:42
gönderen bsivaslioglu
Gökhan Bora yazdı: 21 Ağu 2018, 01:40 Hocam bu sayfayı göstererek pilottr'den batarya değişimi talep edin. Bildiğim kadarıyla sattıkları bataryalar için garanti veriyorlar.
haklisiniz gökhan hocam bir kez daha deneyip aynı sonuçla karşılaşırsam söylediğiniz gibi yapacağım satın alırken 6 ay garanti kapsamında demişlerdi.

Re: ANİ VOLTAJ DÜŞÜŞÜ

Gönderilme zamanı: 21 Ağu 2018, 01:47
gönderen Gktu
bsivaslioglu yazdı: 21 Ağu 2018, 01:27
Gktu yazdı: 21 Ağu 2018, 01:17 Pili güneş altında mı beklettiniz?
güneşi sadece akşam üzeri uçarken görüyor hocam kesinlikle güneş altında bırakmadım hatta muhaza ederken şu geçirmez metal mermi kutusunda saklıyorum kısaca gözüm gibi bakıyorum 😁
Yani piliniz sıcak değildi, diğer pile göre fiziksel olarak bir eziklik, şişkinlik ya da yamukluk gözlemliyor musunuz?

Re: ANİ VOLTAJ DÜŞÜŞÜ

Gönderilme zamanı: 21 Ağu 2018, 01:50
gönderen bsivaslioglu
elmoblatch yazdı: 21 Ağu 2018, 01:30 Valla hocam sizin şarj ve kullanımınız fazlasıyla sağlıklı görünüyor. Geriye ya kusurlu bir pil veya çökmek üzere olan, çok ısınarak aşırı enerji çeken esc motor vs gibi bir komponent seçenekleri kalıyor. 😕

Eğer sağlıklı olduğunu düşündüğünüz pil ile birkaç uçuş yapıp sorun yaşamazsanız büyük ihtimalle diğer pil kusurlu demektir.
hocam bu söyledikleriniz doğrultusunda aklıma sadece kullandığım 6045 IKI bicakli pervaneler geliyor üretici sayfasında 6040 performans verileri vardı ama ben türkiye de sadece 6045 bulabildigimden bunları kullandım ve en son aksiyon kamera ile ağırlık 700 grama yaklaştı bu hususlar sistemi zorluyor olabilir mi ?

Re: ANİ VOLTAJ DÜŞÜŞÜ

Gönderilme zamanı: 21 Ağu 2018, 01:53
gönderen bsivaslioglu
Gktu yazdı: 21 Ağu 2018, 01:47
bsivaslioglu yazdı: 21 Ağu 2018, 01:27
Gktu yazdı: 21 Ağu 2018, 01:17 Pili güneş altında mı beklettiniz?
güneşi sadece akşam üzeri uçarken görüyor hocam kesinlikle güneş altında bırakmadım hatta muhaza ederken şu geçirmez metal mermi kutusunda saklıyorum kısaca gözüm gibi bakıyorum 😁
Yani piliniz sıcak değildi, diğer pile göre fiziksel olarak bir eziklik, şişkinlik ya da yamukluk gözlemliyor musunuz?

pil bir önceki pile nazaran az miktarda sıcaktı ama öyle dikkate değer bur sıcaklığı yoktu ben yinede çıkartıp bir kenara koydum 1 saat kadar araliklarla kontrol ettiğimde hücre başı voltaj değeri her ölçümde yükselerek en son 3.5v seviyesine geldi o şekilde de sarja taktim şu an şarj oldu ve ne ısındı ne de bir şekil bozukluğu var.

Re: ANİ VOLTAJ DÜŞÜŞÜ

Gönderilme zamanı: 21 Ağu 2018, 01:55
gönderen BarisB
bsivaslioglu yazdı: 21 Ağu 2018, 01:50 hocam bu söyledikleriniz doğrultusunda aklıma sadece kullandığım 6045 IKI bicakli pervaneler geliyor üretici sayfasında 6040 performans verileri vardı ama ben türkiye de sadece 6045 bulabildigimden bunları kullandım ve en son aksiyon kamera ile ağırlık 700 grama yaklaştı bu hususlar sistemi zorluyor olabilir mi ?
Sakin kullanım ile 75c tattu gibi bir pili iflas ettirebileceğinizi hiç sanmıyorum. Önce pilden, sonra sistemden şüpelenirdim.

Re: ANİ VOLTAJ DÜŞÜŞÜ

Gönderilme zamanı: 21 Ağu 2018, 01:58
gönderen BarisB
Eğer çok agresif peevaneler kullandığınızı düşünüyorsanız da pilden önce esc ya da motorların su koymasını beklerim. Mesela ani bir düşüş ya da yanan bir esc gibi.

Re: ANİ VOLTAJ DÜŞÜŞÜ

Gönderilme zamanı: 21 Ağu 2018, 01:59
gönderen bsivaslioglu
elmoblatch yazdı: 21 Ağu 2018, 01:55
bsivaslioglu yazdı: 21 Ağu 2018, 01:50 hocam bu söyledikleriniz doğrultusunda aklıma sadece kullandığım 6045 IKI bicakli pervaneler geliyor üretici sayfasında 6040 performans verileri vardı ama ben türkiye de sadece 6045 bulabildigimden bunları kullandım ve en son aksiyon kamera ile ağırlık 700 grama yaklaştı bu hususlar sistemi zorluyor olabilir mi ?
Sakin kullanım ile 75c tattu gibi bir pili iflas ettirebileceğinizi hiç sanmıyorum. Önce pilden, sonra sistemden şüpelenirdim.
aslında elimde uçuş sırasında video kaydı da var o pili takip kalkisimdan sonuna kadar video ile kayıt altında olmazsa bu video ile pilottr 'ye göndereceğim artık ama bir kez daha denemekte fayda var sanırım.

Re: ANİ VOLTAJ DÜŞÜŞÜ

Gönderilme zamanı: 21 Ağu 2018, 02:00
gönderen bsivaslioglu
elmoblatch yazdı: 21 Ağu 2018, 01:58 Eğer çok agresif peevaneler kullandığınızı düşünüyorsanız da pilden önce esc ya da motorların su koymasını beklerim. Mesela ani bir düşüş ya da yanan bir esc gibi.
haklısınız hocam bir de ilk uçuş ve o uçuşta kullanılan aynı pil var kaldırmasa o pil de kaldırmazdı sonuçta.

Re: ANİ VOLTAJ DÜŞÜŞÜ

Gönderilme zamanı: 21 Ağu 2018, 02:02
gönderen BarisB
Pili şarj etmeyi unutmuş olamazsınız değil mi 😁
her ihtimali düşünelim anlamında 🙃

Re: ANİ VOLTAJ DÜŞÜŞÜ

Gönderilme zamanı: 21 Ağu 2018, 02:05
gönderen bsivaslioglu
elmoblatch yazdı: 21 Ağu 2018, 02:02 Pili şarj etmeyi unutmuş olamazsınız değil mi 😁
her ihtimali değerlendirelim anlamında 🙃
genel anlamda ihtimal dahilinde ama ben şarj etmiştim hocam ve uçarken uzerinde buzzer olan ayarli harici bir voltaj ölçüm aparatı kullaniyorum o bakimdan pili taktigimda degerleri gorerek takiyorum ve 3.7v a ayarlı o seviyeye inince feryat figan ediyor ben de indirip yeni pil takıyorum ayrıca sistemde osd de var oradan da görebiliyorum değerleri ama onu şimdilik pek verimli kullanabildigim söylenemez 😁