hknshbz yazdı: ↑12 Nis 2019, 16:33
1-) Sadece CW veya CCW alabilirsiniz. Ancak kendinden kilit contalı somun kullanmanız gerekir. Blheli Suite uygulaması üzerinden dönüş yönü ayarlanabilir. Ayrıca, motorların 3 kablosu ESCdeki 3 kablo yerine sırası ile bağlandığında CW döner, bu 3 kablodan herhangi ikisini çapraz bağlarsanız CCW döner. (tam tersi de olabilir... emin olamadım bir an)
2-)F7 tabi ki daha iyi denebilir, daha üstün özellilkleri var ancak fiyat çok farkediyor. F4 de ihtiyaçlarınızı görecektir. Önemli olan, model tipi nedeniyle barometresi olan bir uçuş kartı almanız. Eğer harici GPS takacaksanız bu sefer en sağlıklısı da barametresi olup, manyometre (compass/pusulası) olmayan uçuş kartı tercih etmeiz ve magnometresi olan GPS tercih etmeniz daha iyi olacaktır. Ör: Beintian Bn-880
3&4-)4S kullanmanız demek, motorlara daha yüksek voltaj vermeniz yani %100 gaz da daha yüksek dönüş rpm (kv x volt) elde etmeniz ama bu durumda daha yüksek akıç çekimi demek olur. Ancak tabi bu çok düz mantık. Takacağınız pervanenin de özellikleri amper çekimi konusunda çok büyük etkendir. Motorların ihtiyaç duyacağından daha yüksek A değeri ESC takmanızda bir sakınca yok sadece elinizde olan imkanı kullanmamış olursunuz. Ancak şöyle de bir durum var, uçuş esnasında ani yüksek akım çekimleri olur, bu yüzden her esc nin yaklaşık 10sn lik dayanabileceği pik akım değeri olur. Eğer kullanacağınız motor verilerinde 3S pilde maksimum trottle da 8.1A diyorsa, 4 s pil bile kullansanız 20A veya 25A ESCler le sorun yaşayacağınızı düşünmüyorum. Dshot1200 yani Blheli_32 destekli ESC evet çok güzel, telemetry yani ESC de olan bitenin uçuş kartı yolu ile okunabildiği özellik var ancak dshot600 ESC ile arasındaki fiyat farkı bence deymez. 30A dshot600 escler de işinizi görür...
5&6-)Seçtiğiniz motorlar 2-4S pil yani 7.4V ve 14.8V arası Lipo kullanılabiliyor. 2S lipo ile zaten verim alamazsınız. 4S üstü pil kullanmak da bu dron tipinin mantığına aykırı. Sizin dron ağır giden uzun uçan bir dron olacak. Yani 3S ve Mah değeri yüksek pil daha mantıklı. Mesala 2000Mah-3000Mah arası. (Bu dronlara sahip arkadaşlar daha iyi pil tavsiyesinde bulunacaktır..
Gökhan zaten herşeyi yanıtlamış. Hepsine katılmakla beraber ek olarak farkettiğim iki detay;
5. sorunuzun cevabı olarak hayır, motorları her istediğimiz pil ile çalıştıramayız. Fakat aslında çalıştırabiliriz de... Satın alacağınız motorlarda maksimum kaç hücreli pil desteklediği yazar. Buna ek olarak bu değerler aslında teknik sınırlar değil, tavsiye edilen değerlerdir. Yani, aslına bakarsanız bir motorun spec'lerinde 2-4s yazıyor ise, bu "maksimum 4s pil ile çalıştırılması tavsiye edilir." anlamına gelir. Biz bunu 6s ile de çalıştırabiliriz. Normalde motorların voltaj ile çok bir ilgisi yoktur. Motorların asıl sorunu dayanabildikleri maksimum ısıdır. Bu anlamda siz 2-4s yazan bu motoru 6S ile de çalıştırabilirsiniz. Ancak yüklendiğiniz gibi muhtemelen motor(lar) yanar. Bir örnek vermem gerekirse 1306 Racerstar motorlar spec'lerde 1-2S görünüyor. Ben 4s de kullanıyorum. Ayarlarım ve pilotajım/uçuş stilim ile 4s'i rahatlkla kaldırabiliyor. Ve motorunuzu tanıdıkça ne gbi durumlarda ne kadar ısı üreteceğini öğrenmiş oluyorsunuz. Teknik bilgi anlamında yazdım ancak yine de ilk kez drone topluyorsanız motorlarda önerilen ne ise onu kullanmakta fayda var. Çünkü motor sıcaklıklarına gelişmiş bir pilot kadar hakim olamayacağınız için ani bir yüklenmede motoru yakma riskiniz olabilir.
Bir de büyük pil alırsam uçuş sürem artar mı demişsiniz. Bunu da Gökhan arkadaşımız gayet güzel açıklamış. Ben de farklı bir şekilde ifade ederek anlatmayı deneyeyim;
Eğer küçük/hafif/düşük kapasiteli lipo kullanırsanız, pilin depoladığı güç çabuk tükeneceği için daha az süre havada kalırsınız.
Eğer büyük/ağır/yüksek kapasiteli lipo kullanırsanız, quadınız ağır olduğu için motorlarınız aşırı zorlanacak, aşırı güç çekecek ve yine daha az süre havada kalacaksınız.
Dolayısıyla yapmanız gereken optimum pili seçmek. Yani, aslında pil seçimi diye bişey yoktur. Her quad'ın pili zaten bellidir. Siz pil seçmez, sadece doğru pili/kapasiteyi tespit edersiniz. Her quad'ın motoru, pervanesi, ağırlığı vs.. farklı olduğu için çoğu kez de deneye deneye bulursunuz -ki bu en doğrusudur-. Pil seçerken asıl dikkat etmeniz gereken şey ise pilin markası/modeli/kalitesidir.
Diyelim ki doğru kapasiteyi tespit ettiniz. Ve diyelim ki bu 4s 1500mAh bir pil olmalı diye düşünüyorsunuz.
Eğer gidip Zop Power'ın 4s 1500mAh pilini alırsanız, muhtemelen hem daha kısa süre, hem de daha yavaş uçarsınız. Ve eğer bu quad yüksek seviyelerde C değeri gerektiriyor ise, muhtemelen pilinizin yaşam ömrü de son derece kısa olur.
Eğer Tattu 4s 1500mAh bir pil alırsanız, muhtemelen hem daha uzun süre havada kalır, hem de daha hızlı uçarsınız.Yine pilinizi doğru kullandığınız müddetçe muhtemelen pilinizin kendi ömrü de çok daha uzun olur. Belki 1.000 doluma kadarkullanılabilir.
Ve yine Gökhan'ın söyediklerine katılarak Discharge C değerinin önemi büyük. İhtiyacınız olmasa bile Bütçeniz dahilinde ne kadar yüksek C değerli pil alabiliyorsanız onu alın. Pil rahat çalışır, daha ferah çalışır, daha uzun ömürlü olur. Bu tıpkı 2bin CC bir aracın saate 120KM'yle seyretmesi ile peugeot J9 bir minibüsün saatte 120KM'yle seyretmesi arasındaki fark gibidir. J9 nihayetinde bi gün mutlaka çatlar
Ve yine yeri gelmişken eğer daha uzun uçuş süreleri arzu ediyorsak, asıl dikkat etmemiz gereken pil değil, quad'ın toplam ağırlığı ve pervane tercihlerimizdir. Örneğin, normalde 5 dakika havada kalan bir quad'ı, basitçe bir pervane değişimi ile atıyorum, %30'a kadar daha uzun süre havada tutabilmemiz mümkündür.