Motor ve Esc'nin Bağlantısı, Artı, Eksi ve Sinyal kutuplarının belirlenmesi.
Motor ve Esc'nin Bağlantısı, Artı, Eksi ve Sinyal kutuplarının belirlenmesi.
Merhaba arkadadaşlar,
"Motorun kesintili dönmesi" konusuna ek olarak yeni bir konu açmak istedim.
Önceki konu linki: viewtopic.php?f=6&t=3321
Motor ve esc bağlantısında kafamda hala soru işaretleri var, sormak istiyorum.
Bazı motor ve esclerdeki kabloların renk ayrımı yok. Genelde motor ve esc bağlantısında kablo ayrımı yapılmıyor diye öğrenmiştim ama bu bana biraz mantıksız geliyor. Artı eksi ve sinyal kablolarının birbirlerine denk gelmesi gerekmiyor mu? Tüm kabloları tek renk olan motor ve esclerde bunu nasıl belirleyebiliriz? Belki de bu konuyu açmama vesile olan sorun da budur. Paylaştığım fotoğraftı örnek olarak alırsak o bağlantı sorun değil mi? Çünkü motor ve escyi birbirine doğru tutunca birbirine karşılık gelen kabloları birbirine lehimledim. Bu ne kadar doğru?
Teşekkürler.
"Motorun kesintili dönmesi" konusuna ek olarak yeni bir konu açmak istedim.
Önceki konu linki: viewtopic.php?f=6&t=3321
Motor ve esc bağlantısında kafamda hala soru işaretleri var, sormak istiyorum.
Bazı motor ve esclerdeki kabloların renk ayrımı yok. Genelde motor ve esc bağlantısında kablo ayrımı yapılmıyor diye öğrenmiştim ama bu bana biraz mantıksız geliyor. Artı eksi ve sinyal kablolarının birbirlerine denk gelmesi gerekmiyor mu? Tüm kabloları tek renk olan motor ve esclerde bunu nasıl belirleyebiliriz? Belki de bu konuyu açmama vesile olan sorun da budur. Paylaştığım fotoğraftı örnek olarak alırsak o bağlantı sorun değil mi? Çünkü motor ve escyi birbirine doğru tutunca birbirine karşılık gelen kabloları birbirine lehimledim. Bu ne kadar doğru?
Teşekkürler.
- bencilzevk
- Mesajlar: 291
- Kayıt: 03 Mar 2019, 18:23
- Ad Soyad: bencil zevk
Re: Motor ve Esc'nin Bağlantısı, Artı, Eksi ve Sinyal kutuplarının belirlenmesi.
Bence firçasiz motorlar hakkında biraz araştırma yapin iç yapıları nasıl bı araştırın 3 tane kablo görünce artı eksi ve sinyal diye düşünüyorsunuz ama fircaciz motorlarda öyle bişey yok artı eksi ve sinyal esc den sonra başlıyor. Motorun içinde 3 adet ayrı bobin sargısı var motordan gelen 3 kabloda o bobinlere bağlı esc burda devreye giriyor sırasıyla o kablolara güç vererek motorun içindeki bobinlerde manyetik alan oluşturup rotorun üzerindeki mıknatısları kendine cekiyor ve dönme hareketi basliyor. Kabloların bı sırası yok renkli kablo olduğu zamanda bı sırası yok istediğin gibi lehimle motorun dönüş yönünü değiştirmek istersen herhangi iki kabloyu yer degistir.
En son bencilzevk tarafından 14 Kas 2019, 15:46 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.
RC hoby
Mekatronik
Mekatronik
Re: Motor ve Esc'nin Bağlantısı, Artı, Eksi ve Sinyal kutuplarının belirlenmesi.
Teşekkür ederim. Fırçasız motorun içini açıp sargı yapıp yeniden çalıştıran bir video izlemiştim. Ancak mantığını tam kavrayamamışım sanırım. Bu arada bu kullandığımız motorlar DC motor değil mi? Benim kullanmaya çalıştığım adaptörün çıkışı AC yazıyor. Bu nedenle motor düzgün çalışmamış olabilir mi?bencilzevk yazdı: ↑14 Kas 2019, 14:28 Bence firçasiz motorlar hakkında biraz araştırma yapin iç yapıları nasıl bı araştırın 3 tane kablo görünce artı eksi ve sinyal diye düşünüyorsunuz ama fircaciz motorlarda öyle bişey yok artı eksi ve sinyal esc den sonra başlıyor. Motorun içinde 3 adet ayrı bobin sargısı var motordan gelen 3 kabloda o bobinlere bağlı esc burda devreye giriyor sırasıyla o kablolara güç vererek motorun içindeki bobinlerde manyetik alan oluşturup rotorun üzerindeki mıknatısları kendine cekerekiyor dönme hareketi basliyor. Kabloların bı sırası yok renkli kablo olduğu zamanda bı sırası yok istediğin gibi lehimle motorun dönüş yönünü değiştirmek istersen herhangi iki kabloyu yer degistir.
- bencilzevk
- Mesajlar: 291
- Kayıt: 03 Mar 2019, 18:23
- Ad Soyad: bencil zevk
Re: Motor ve Esc'nin Bağlantısı, Artı, Eksi ve Sinyal kutuplarının belirlenmesi.
Evet DC motor Bı önceki actigin başlıkta paylaştığın adaptörü diyorsan output 24v düz çizgi altta kesik düz çizgi var bu DC olduğunu gösterir 24v o esc için çok fazla ve o escler çabuk bozulabiliyor en dandik escBURAKH yazdı: ↑14 Kas 2019, 15:05Teşekkür ederim. Fırçasız motorun içini açıp sargı yapıp yeniden çalıştıran bir video izlemiştim. Ancak mantığını tam kavrayamamışım sanırım. Bu arada bu kullandığımız motorlar DC motor değil mi? Benim kullanmaya çalıştığım adaptörün çıkışı AC yazıyor. Bu nedenle motor düzgün çalışmamış olabilir mi?bencilzevk yazdı: ↑14 Kas 2019, 14:28 Bence firçasiz motorlar hakkında biraz araştırma yapin iç yapıları nasıl bı araştırın 3 tane kablo görünce artı eksi ve sinyal diye düşünüyorsunuz ama fircaciz motorlarda öyle bişey yok artı eksi ve sinyal esc den sonra başlıyor. Motorun içinde 3 adet ayrı bobin sargısı var motordan gelen 3 kabloda o bobinlere bağlı esc burda devreye giriyor sırasıyla o kablolara güç vererek motorun içindeki bobinlerde manyetik alan oluşturup rotorun üzerindeki mıknatısları kendine cekerekiyor dönme hareketi basliyor. Kabloların bı sırası yok renkli kablo olduğu zamanda bı sırası yok istediğin gibi lehimle motorun dönüş yönünü değiştirmek istersen herhangi iki kabloyu yer degistir.
RC hoby
Mekatronik
Mekatronik
Re: Motor ve Esc'nin Bağlantısı, Artı, Eksi ve Sinyal kutuplarının belirlenmesi.
Çok teşekkür ederim. AC DC sembollerini bilmiyordum. Motoru çalıştırdım ama bir şeyler patlayacak gibi hissettim hemen fişi çektim.bencilzevk yazdı: ↑14 Kas 2019, 15:58Evet DC motor Bı önceki actigin başlıkta paylaştığın adaptörü diyorsan output 24v düz çizgi altta kesik düz çizgi var bu DC olduğunu gösterir 24v o esc için çok fazla ve o escler çabuk bozulabiliyor en dandik escBURAKH yazdı: ↑14 Kas 2019, 15:05Teşekkür ederim. Fırçasız motorun içini açıp sargı yapıp yeniden çalıştıran bir video izlemiştim. Ancak mantığını tam kavrayamamışım sanırım. Bu arada bu kullandığımız motorlar DC motor değil mi? Benim kullanmaya çalıştığım adaptörün çıkışı AC yazıyor. Bu nedenle motor düzgün çalışmamış olabilir mi?bencilzevk yazdı: ↑14 Kas 2019, 14:28 Bence firçasiz motorlar hakkında biraz araştırma yapin iç yapıları nasıl bı araştırın 3 tane kablo görünce artı eksi ve sinyal diye düşünüyorsunuz ama fircaciz motorlarda öyle bişey yok artı eksi ve sinyal esc den sonra başlıyor. Motorun içinde 3 adet ayrı bobin sargısı var motordan gelen 3 kabloda o bobinlere bağlı esc burda devreye giriyor sırasıyla o kablolara güç vererek motorun içindeki bobinlerde manyetik alan oluşturup rotorun üzerindeki mıknatısları kendine cekerekiyor dönme hareketi basliyor. Kabloların bı sırası yok renkli kablo olduğu zamanda bı sırası yok istediğin gibi lehimle motorun dönüş yönünü değiştirmek istersen herhangi iki kabloyu yer degistir.
-
- Mesajlar: 995
- Kayıt: 29 Mar 2018, 12:45
- Ad Soyad: B.S.
- Konum: ADIYAMAN
Re: Motor ve Esc'nin Bağlantısı, Artı, Eksi ve Sinyal kutuplarının belirlenmesi.
bu arada motor dönüş yönlerini değiştirmek için kabloları söküp yerlerini degistirmen de gerekmez bu değişimi yazılım üzerinden de yapabilirsin o yüzden motor esc kablo bağlantısını fiziksel olarak en konforlu nasıl oluyorsa o şekilde yap yönlerde sorun çıkarsa da hiç dokunma yazılım üzerinden değiştirip duzeltirsin kolay gelsin.BURAKH yazdı: ↑14 Kas 2019, 10:17 Merhaba arkadadaşlar,
"Motorun kesintili dönmesi" konusuna ek olarak yeni bir konu açmak istedim.
Önceki konu linki: viewtopic.php?f=6&t=3321
Motor ve esc bağlantısında kafamda hala soru işaretleri var, sormak istiyorum.
Bazı motor ve esclerdeki kabloların renk ayrımı yok. Genelde motor ve esc bağlantısında kablo ayrımı yapılmıyor diye öğrenmiştim ama bu bana biraz mantıksız geliyor. Artı eksi ve sinyal kablolarının birbirlerine denk gelmesi gerekmiyor mu? Tüm kabloları tek renk olan motor ve esclerde bunu nasıl belirleyebiliriz? Belki de bu konuyu açmama vesile olan sorun da budur. Paylaştığım fotoğraftı örnek olarak alırsak o bağlantı sorun değil mi? Çünkü motor ve escyi birbirine doğru tutunca birbirine karşılık gelen kabloları birbirine lehimledim. Bu ne kadar doğru?
Teşekkürler.
Frsky Qxt-Xm+ Rx/Realacc X6R/Racestar Br2406s 2300Kv Fire Edition-30a V2 ESC/Matek F405-PDB/Eachine TX526/Runcam Micro Swift II-Xiaomi Yi/Beitian Bn-880 GPS/Tattu 3s 1800Mah 75c LiPo/Eachine RotG02.
HURDATRON/FUTABA T10CHP TX-R167FS RX.
HURDATRON/FUTABA T10CHP TX-R167FS RX.
Re: Motor ve Esc'nin Bağlantısı, Artı, Eksi ve Sinyal kutuplarının belirlenmesi.
bsivaslioglu yazdı: ↑14 Kas 2019, 23:35bu arada motor dönüş yönlerini değiştirmek için kabloları söküp yerlerini degistirmen de gerekmez bu değişimi yazılım üzerinden de yapabilirsin o yüzden motor esc kablo bağlantısını fiziksel olarak en konforlu nasıl oluyorsa o şekilde yap yönlerde sorun çıkarsa da hiç dokunma yazılım üzerinden değiştirip duzeltirsin kolay gelsin.BURAKH yazdı: ↑14 Kas 2019, 10:17 Merhaba arkadadaşlar,
"Motorun kesintili dönmesi" konusuna ek olarak yeni bir konu açmak istedim.
Önceki konu linki: viewtopic.php?f=6&t=3321
Motor ve esc bağlantısında kafamda hala soru işaretleri var, sormak istiyorum.
Bazı motor ve esclerdeki kabloların renk ayrımı yok. Genelde motor ve esc bağlantısında kablo ayrımı yapılmıyor diye öğrenmiştim ama bu bana biraz mantıksız geliyor. Artı eksi ve sinyal kablolarının birbirlerine denk gelmesi gerekmiyor mu? Tüm kabloları tek renk olan motor ve esclerde bunu nasıl belirleyebiliriz? Belki de bu konuyu açmama vesile olan sorun da budur. Paylaştığım fotoğraftı örnek olarak alırsak o bağlantı sorun değil mi? Çünkü motor ve escyi birbirine doğru tutunca birbirine karşılık gelen kabloları birbirine lehimledim. Bu ne kadar doğru?
Teşekkürler.
Yazılımsal değişiklik daha kullanışlı geldi bana da. Teşekkür ederim.