Motor ve Esc'nin Bağlantısı, Artı, Eksi ve Sinyal kutuplarının belirlenmesi.

Dronlarda kullanılan motorlarla ilgili paylaşımlarınız.
Cevapla
BURAKH
Mesajlar: 403
Kayıt: 24 Eyl 2019, 08:59
Ad Soyad: Burak H.

Motor ve Esc'nin Bağlantısı, Artı, Eksi ve Sinyal kutuplarının belirlenmesi.

Mesaj gönderen BURAKH » 14 Kas 2019, 10:17

Merhaba arkadadaşlar,

"Motorun kesintili dönmesi" konusuna ek olarak yeni bir konu açmak istedim.
Önceki konu linki: viewtopic.php?f=6&t=3321

Motor ve esc bağlantısında kafamda hala soru işaretleri var, sormak istiyorum.

Bazı motor ve esclerdeki kabloların renk ayrımı yok. Genelde motor ve esc bağlantısında kablo ayrımı yapılmıyor diye öğrenmiştim ama bu bana biraz mantıksız geliyor. Artı eksi ve sinyal kablolarının birbirlerine denk gelmesi gerekmiyor mu? Tüm kabloları tek renk olan motor ve esclerde bunu nasıl belirleyebiliriz? Belki de bu konuyu açmama vesile olan sorun da budur. Paylaştığım fotoğraftı örnek olarak alırsak o bağlantı sorun değil mi? Çünkü motor ve escyi birbirine doğru tutunca birbirine karşılık gelen kabloları birbirine lehimledim. Bu ne kadar doğru?

Teşekkürler.
Dosya ekleri
Motor ve Esc Bağlantısı
Motor ve Esc Bağlantısı

Kullanıcı avatarı
bencilzevk
Mesajlar: 291
Kayıt: 03 Mar 2019, 18:23
Ad Soyad: bencil zevk

Re: Motor ve Esc'nin Bağlantısı, Artı, Eksi ve Sinyal kutuplarının belirlenmesi.

Mesaj gönderen bencilzevk » 14 Kas 2019, 14:28

Bence firçasiz motorlar hakkında biraz araştırma yapin iç yapıları nasıl bı araştırın 3 tane kablo görünce artı eksi ve sinyal diye düşünüyorsunuz ama fircaciz motorlarda öyle bişey yok artı eksi ve sinyal esc den sonra başlıyor. Motorun içinde 3 adet ayrı bobin sargısı var motordan gelen 3 kabloda o bobinlere bağlı esc burda devreye giriyor sırasıyla o kablolara güç vererek motorun içindeki bobinlerde manyetik alan oluşturup rotorun üzerindeki mıknatısları kendine cekiyor ve dönme hareketi basliyor. Kabloların bı sırası yok renkli kablo olduğu zamanda bı sırası yok istediğin gibi lehimle motorun dönüş yönünü değiştirmek istersen herhangi iki kabloyu yer degistir.
En son bencilzevk tarafından 14 Kas 2019, 15:46 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.
RC hoby
Mekatronik
8-)

BURAKH
Mesajlar: 403
Kayıt: 24 Eyl 2019, 08:59
Ad Soyad: Burak H.

Re: Motor ve Esc'nin Bağlantısı, Artı, Eksi ve Sinyal kutuplarının belirlenmesi.

Mesaj gönderen BURAKH » 14 Kas 2019, 15:05

bencilzevk yazdı: 14 Kas 2019, 14:28 Bence firçasiz motorlar hakkında biraz araştırma yapin iç yapıları nasıl bı araştırın 3 tane kablo görünce artı eksi ve sinyal diye düşünüyorsunuz ama fircaciz motorlarda öyle bişey yok artı eksi ve sinyal esc den sonra başlıyor. Motorun içinde 3 adet ayrı bobin sargısı var motordan gelen 3 kabloda o bobinlere bağlı esc burda devreye giriyor sırasıyla o kablolara güç vererek motorun içindeki bobinlerde manyetik alan oluşturup rotorun üzerindeki mıknatısları kendine cekerekiyor dönme hareketi basliyor. Kabloların bı sırası yok renkli kablo olduğu zamanda bı sırası yok istediğin gibi lehimle motorun dönüş yönünü değiştirmek istersen herhangi iki kabloyu yer degistir.
Teşekkür ederim. Fırçasız motorun içini açıp sargı yapıp yeniden çalıştıran bir video izlemiştim. Ancak mantığını tam kavrayamamışım sanırım. Bu arada bu kullandığımız motorlar DC motor değil mi? Benim kullanmaya çalıştığım adaptörün çıkışı AC yazıyor. Bu nedenle motor düzgün çalışmamış olabilir mi?

Kullanıcı avatarı
bencilzevk
Mesajlar: 291
Kayıt: 03 Mar 2019, 18:23
Ad Soyad: bencil zevk

Re: Motor ve Esc'nin Bağlantısı, Artı, Eksi ve Sinyal kutuplarının belirlenmesi.

Mesaj gönderen bencilzevk » 14 Kas 2019, 15:58

BURAKH yazdı: 14 Kas 2019, 15:05
bencilzevk yazdı: 14 Kas 2019, 14:28 Bence firçasiz motorlar hakkında biraz araştırma yapin iç yapıları nasıl bı araştırın 3 tane kablo görünce artı eksi ve sinyal diye düşünüyorsunuz ama fircaciz motorlarda öyle bişey yok artı eksi ve sinyal esc den sonra başlıyor. Motorun içinde 3 adet ayrı bobin sargısı var motordan gelen 3 kabloda o bobinlere bağlı esc burda devreye giriyor sırasıyla o kablolara güç vererek motorun içindeki bobinlerde manyetik alan oluşturup rotorun üzerindeki mıknatısları kendine cekerekiyor dönme hareketi basliyor. Kabloların bı sırası yok renkli kablo olduğu zamanda bı sırası yok istediğin gibi lehimle motorun dönüş yönünü değiştirmek istersen herhangi iki kabloyu yer degistir.
Teşekkür ederim. Fırçasız motorun içini açıp sargı yapıp yeniden çalıştıran bir video izlemiştim. Ancak mantığını tam kavrayamamışım sanırım. Bu arada bu kullandığımız motorlar DC motor değil mi? Benim kullanmaya çalıştığım adaptörün çıkışı AC yazıyor. Bu nedenle motor düzgün çalışmamış olabilir mi?
Evet DC motor Bı önceki actigin başlıkta paylaştığın adaptörü diyorsan output 24v düz çizgi altta kesik düz çizgi var bu DC olduğunu gösterir 24v o esc için çok fazla ve o escler çabuk bozulabiliyor en dandik esc
RC hoby
Mekatronik
8-)

BURAKH
Mesajlar: 403
Kayıt: 24 Eyl 2019, 08:59
Ad Soyad: Burak H.

Re: Motor ve Esc'nin Bağlantısı, Artı, Eksi ve Sinyal kutuplarının belirlenmesi.

Mesaj gönderen BURAKH » 14 Kas 2019, 16:02

bencilzevk yazdı: 14 Kas 2019, 15:58
BURAKH yazdı: 14 Kas 2019, 15:05
bencilzevk yazdı: 14 Kas 2019, 14:28 Bence firçasiz motorlar hakkında biraz araştırma yapin iç yapıları nasıl bı araştırın 3 tane kablo görünce artı eksi ve sinyal diye düşünüyorsunuz ama fircaciz motorlarda öyle bişey yok artı eksi ve sinyal esc den sonra başlıyor. Motorun içinde 3 adet ayrı bobin sargısı var motordan gelen 3 kabloda o bobinlere bağlı esc burda devreye giriyor sırasıyla o kablolara güç vererek motorun içindeki bobinlerde manyetik alan oluşturup rotorun üzerindeki mıknatısları kendine cekerekiyor dönme hareketi basliyor. Kabloların bı sırası yok renkli kablo olduğu zamanda bı sırası yok istediğin gibi lehimle motorun dönüş yönünü değiştirmek istersen herhangi iki kabloyu yer degistir.
Teşekkür ederim. Fırçasız motorun içini açıp sargı yapıp yeniden çalıştıran bir video izlemiştim. Ancak mantığını tam kavrayamamışım sanırım. Bu arada bu kullandığımız motorlar DC motor değil mi? Benim kullanmaya çalıştığım adaptörün çıkışı AC yazıyor. Bu nedenle motor düzgün çalışmamış olabilir mi?
Evet DC motor Bı önceki actigin başlıkta paylaştığın adaptörü diyorsan output 24v düz çizgi altta kesik düz çizgi var bu DC olduğunu gösterir 24v o esc için çok fazla ve o escler çabuk bozulabiliyor en dandik esc
Çok teşekkür ederim. AC DC sembollerini bilmiyordum. Motoru çalıştırdım ama bir şeyler patlayacak gibi hissettim hemen fişi çektim. :D

bsivaslioglu
Mesajlar: 995
Kayıt: 29 Mar 2018, 12:45
Ad Soyad: B.S.
Konum: ADIYAMAN

Re: Motor ve Esc'nin Bağlantısı, Artı, Eksi ve Sinyal kutuplarının belirlenmesi.

Mesaj gönderen bsivaslioglu » 14 Kas 2019, 23:35

BURAKH yazdı: 14 Kas 2019, 10:17 Merhaba arkadadaşlar,

"Motorun kesintili dönmesi" konusuna ek olarak yeni bir konu açmak istedim.
Önceki konu linki: viewtopic.php?f=6&t=3321

Motor ve esc bağlantısında kafamda hala soru işaretleri var, sormak istiyorum.

Bazı motor ve esclerdeki kabloların renk ayrımı yok. Genelde motor ve esc bağlantısında kablo ayrımı yapılmıyor diye öğrenmiştim ama bu bana biraz mantıksız geliyor. Artı eksi ve sinyal kablolarının birbirlerine denk gelmesi gerekmiyor mu? Tüm kabloları tek renk olan motor ve esclerde bunu nasıl belirleyebiliriz? Belki de bu konuyu açmama vesile olan sorun da budur. Paylaştığım fotoğraftı örnek olarak alırsak o bağlantı sorun değil mi? Çünkü motor ve escyi birbirine doğru tutunca birbirine karşılık gelen kabloları birbirine lehimledim. Bu ne kadar doğru?

Teşekkürler.
bu arada motor dönüş yönlerini değiştirmek için kabloları söküp yerlerini degistirmen de gerekmez bu değişimi yazılım üzerinden de yapabilirsin o yüzden motor esc kablo bağlantısını fiziksel olarak en konforlu nasıl oluyorsa o şekilde yap yönlerde sorun çıkarsa da hiç dokunma yazılım üzerinden değiştirip duzeltirsin kolay gelsin.
Frsky Qxt-Xm+ Rx/Realacc X6R/Racestar Br2406s 2300Kv Fire Edition-30a V2 ESC/Matek F405-PDB/Eachine TX526/Runcam Micro Swift II-Xiaomi Yi/Beitian Bn-880 GPS/Tattu 3s 1800Mah 75c LiPo/Eachine RotG02.
HURDATRON/FUTABA T10CHP TX-R167FS RX.

BURAKH
Mesajlar: 403
Kayıt: 24 Eyl 2019, 08:59
Ad Soyad: Burak H.

Re: Motor ve Esc'nin Bağlantısı, Artı, Eksi ve Sinyal kutuplarının belirlenmesi.

Mesaj gönderen BURAKH » 14 Kas 2019, 23:38

bsivaslioglu yazdı: 14 Kas 2019, 23:35
BURAKH yazdı: 14 Kas 2019, 10:17 Merhaba arkadadaşlar,

"Motorun kesintili dönmesi" konusuna ek olarak yeni bir konu açmak istedim.
Önceki konu linki: viewtopic.php?f=6&t=3321

Motor ve esc bağlantısında kafamda hala soru işaretleri var, sormak istiyorum.

Bazı motor ve esclerdeki kabloların renk ayrımı yok. Genelde motor ve esc bağlantısında kablo ayrımı yapılmıyor diye öğrenmiştim ama bu bana biraz mantıksız geliyor. Artı eksi ve sinyal kablolarının birbirlerine denk gelmesi gerekmiyor mu? Tüm kabloları tek renk olan motor ve esclerde bunu nasıl belirleyebiliriz? Belki de bu konuyu açmama vesile olan sorun da budur. Paylaştığım fotoğraftı örnek olarak alırsak o bağlantı sorun değil mi? Çünkü motor ve escyi birbirine doğru tutunca birbirine karşılık gelen kabloları birbirine lehimledim. Bu ne kadar doğru?

Teşekkürler.
bu arada motor dönüş yönlerini değiştirmek için kabloları söküp yerlerini degistirmen de gerekmez bu değişimi yazılım üzerinden de yapabilirsin o yüzden motor esc kablo bağlantısını fiziksel olarak en konforlu nasıl oluyorsa o şekilde yap yönlerde sorun çıkarsa da hiç dokunma yazılım üzerinden değiştirip duzeltirsin kolay gelsin.

Yazılımsal değişiklik daha kullanışlı geldi bana da. Teşekkür ederim.

Cevapla

“Motorlar” sayfasına dön