1. sayfa (Toplam 1 sayfa)

ikisinin uyumu nasil olur ?

Gönderilme zamanı: 25 Nis 2018, 14:07
gönderen BurakAlim
9g 30.5x30.5mm Omnibus F4 Uçuş Kontrol Cihazı AIO OSD 5V BEC Akım için Sensör RC FPV için Yarış Drone
https://banggood.app.link/ZNci6KVYoM

Yıldönümü Özel Baskı Racerstar REV35 35A BLheli_S 3-6S 4 Birinci ESC Dahili Akım Sensör RC için Drone
https://banggood.app.link/MnDgZgXYoM

Sizce bu ikisinin uyumu nasıl olur ?

Re: ikisinin uyumu nasil olur ?

Gönderilme zamanı: 25 Nis 2018, 14:32
gönderen Syildirim
Uyum derken diğer ekipmanları yazmamışsın ama bahsettiğin kullanım ise evet uyumlular ama neden komple bir kule sistemlerinden tercih etmiyorsun ?

Re: ikisinin uyumu nasil olur ?

Gönderilme zamanı: 25 Nis 2018, 14:46
gönderen Gökhan Bora
Kontrol kartında da PDB olduğu için parçalar her ne kadar birlikte çalıştırılabilseler de uyumlu diyemeyiz. Hem kontrol kartında hem de esc'de akım sensörü bulunduğu için kablolamada sorun yaşayabilirsiniz.

Seçtiğiniz kontrol kartıyla 4 ayrı esc almanız daha uygun olur.

Re: ikisinin uyumu nasil olur ?

Gönderilme zamanı: 25 Nis 2018, 14:54
gönderen Syildirim
Gökhan Bey, akım sensörleri hangi noktalarda sorun oluşturur ? Sadece birisini kullanıp diğerinin bağlantılarını yapmasa yine uyumsuzluk olur mu ? Biraz daha detaylandırırmısınız ?

Re: ikisinin uyumu nasil olur ?

Gönderilme zamanı: 26 Nis 2018, 02:19
gönderen Gökhan Bora
Önünüzde 2 seçenek var:

1 - Batarya Kontrol Kartına bağlanarak:
Akım sensörü olarak kontrol kartı üstündekini kullanmak gerekiyor. Çünkü kontrol kartı üzerinde halihazırda akım sensörü bulunduğu için ek bir akım sensörü girişi bulunmuyor. Bu durumda batarya girişi doğrudan kontrol kartına bağlanmalı. Kontrol kartı üstünden 4 in 1 esc'ye güç aktarmak için bir çıkış bulunmuyor. Doğrudan motor çıkışları esc'ye bağlanabilir ama motor çıkışlarının pedleri çok küçük olduğu için 4 motoru birden besleyecek akımı veremeyebilir. Bu durumda drone havadayken escler resetlenebilir ve bu da kazaya neden olur.

2 - Batarya ESC'ye bağlanarak:
Bu durumda sistem sorunsuz çalışır. Ama akım sensörü kullanılamaz. Bu seçenekte batarya 4 in 1 esc'ye bağlandıktan sonra esc üzerindeki batarya girişinden kontrol kartına paralel kablo çekilebilir. Kablo çekilirken çok kalın kabloya da gerek olmayacaktır. Çünkü motor çıkışları kontrol kartı üzerinden alınmayacağı için yüksek akım çekilmeyecektir.

Ben şahsen ikinci yöntemi tercih ederim. Çünkü akım sensörü çok işe yarayan bir şey değil. Quad havadayken akımın yetip yetmediğini zaten voltajdaki ani düşüşlerden anlayabiliyoruz. Örneğin sakin sakin uçarken 11.5v olan batarya gaz verildiğinde 9.5~10v seviyesine düşüyorsa bataryanın yeterli akım veremedeğini anlarız.

Re: ikisinin uyumu nasil olur ?

Gönderilme zamanı: 26 Nis 2018, 02:29
gönderen Gökhan Bora
Eklemek istediğim üçüncü bir seçenek var. Bu tam bir çözüm olacaktır ama kablolama biraz uğraştırabilir. XT60'a bağladığınız kablodan daha ince olmayan bir kablo kullanmanız gerekir.

Re: ikisinin uyumu nasil olur ?

Gönderilme zamanı: 26 Nis 2018, 11:20
gönderen Syildirim
İşte her zamanki ustalıkla tamda anlayacağımız dilde... aslında akım sensörüne ihtiyacın yok desek konu başta çözülecekmiş neyse bu sayede müthiş bilgilerinizden faydalandık.