Escdeki gndnin anlamı
-
- Mesajlar: 95
- Kayıt: 19 Oca 2019, 00:17
- Ad Soyad: Abdullah doğan
Escdeki gndnin anlamı
Escdki gnd ne işe yarar Gökhan abi onu kullanmıyor .artısı veya eksisi varmı hangi durumlarda kullanılır escdki gnd
-
- Mesajlar: 995
- Kayıt: 29 Mar 2018, 12:45
- Ad Soyad: B.S.
- Konum: ADIYAMAN
Re: Escdeki gndnin anlamı
hocam gökhan hocam kullanmıyor doğru ama video da neden kullanmadığını da açıklıyorAbdullah1234 yazdı: ↑14 Mar 2019, 13:26 Escdki gnd ne işe yarar Gökhan abi onu kullanmıyor .artısı veya eksisi varmı hangi durumlarda kullanılır escdki gnd
kontrol kartını beslerken enerjiyi esclerinde bagli oldugu PDB üzerinden alıyoruz ve 5v-gnd şeklinde kontrol kartına bağlıyoruz PDB üzerinde yer alan tüm gnd çıkışları ve kontrol kartında bulunan tum gnd ler ortak olduğundan esc üzerindeki gnd leri ekstradan bağlamak gerekmiyor.
eğer PDB ve k.karti üzerindeki tüm gnd ler ortak olmasa idi esc üzerinde bulunan gnd leri devreyi tamamlamak için k.kartina bağlamamiz gerekecekti aksi takdirde çalışmaz.
Frsky Qxt-Xm+ Rx/Realacc X6R/Racestar Br2406s 2300Kv Fire Edition-30a V2 ESC/Matek F405-PDB/Eachine TX526/Runcam Micro Swift II-Xiaomi Yi/Beitian Bn-880 GPS/Tattu 3s 1800Mah 75c LiPo/Eachine RotG02.
HURDATRON/FUTABA T10CHP TX-R167FS RX.
HURDATRON/FUTABA T10CHP TX-R167FS RX.
-
- Mesajlar: 95
- Kayıt: 19 Oca 2019, 00:17
- Ad Soyad: Abdullah doğan
Re: Escdeki gndnin anlamı
Çok teşekkür ederim açıklama için
Re: Escdeki gndnin anlamı
Yukarıda açıklanmış ama ben de kendimce biraz daha teknik açıklamaya çalışayım
Bir elektrik devresinde, devre elemanlarının çalışması için akım gereklidir. Elektrik akımının oluşması için ise güç kaynağının (Li-Po batarya oluyor) pozitif ve negatif kutupları arasında bir voltaj farkının olması gereklidir. Devrenin bir ucu ile diğer ucunda bu voltaj farkının olabilmesi için ise haliyle devrenin bataryanın her iki kutubuna bağlanmış olması gereklidir. Akım böylece + kutuptan - kutup yönünde akar... ( - yüklü elektronların akım tersi yönünde hareket etmesi akımın -'den +'ya doğru olduğu yanılgısına düşürmesin sizi ) Ama eğer devre + kutuptan - kutuba tamamlanmamış ise bu akımın gerçekleşme şansı yoktur. ESC üzerindeki sinyal kablosuna gelince, bu kablo ESC tarafından oluşturulan ESC'nin protokolüne uygun sinyalin ( bu sinyal aslında belirli bir akımın belirli aralıklarla gönderilmesinden başka birşey değildir) uçuş kartına ulaşmasını sağlar... Eğer ESC'nin güç kaynağı için olan GND kablosu ve Sinyal kablosu için olan GND kablosunun ikisi birden takılmazsa, devre hiç bir zaman tamamlanamayacağından o sinyal akımı da gerçekleşemez... Ama zaten ESC pilden güç alsın diye güç için olan + ve - (gnd) kablolarını ESC'ye bağladığımız için, akımın geçmesi için devrenin tamamlanması adına başka bir GND bağlantısına ihtiyaç yoktur. Çünkü zaten birbirine bağladığınız PDB / Uçuş Kartı / ESC / Batarya / VTX vs deki tüm GND'ler birbirine bağlıdır ve bu akım bir türlü o yolu izleyerek GND'ye ulaşır... O nedenle ayrı olarak sinyal için koyulmuş olan GND'yi bağlamaya gerek yoktur...
Peki niye koymuşlardır bu sinyal GND kablosunu? Belki motorların ve esc'nin oluşturduğu elektriksel kirliliği engellemek adına, kişi esc'nin güç + ve GND kutuplarını ayrı bir bataryaya bağlamıştır ve uçuş kartını ayrı bir bataryadan besliyordur... Böyle bir durumda esc'ye güç gelsin diye bağlanan + ve GND kabloları ile FC üzerindeki + ve GND ayrı olacağından ESC'nin sinyal kablosundan çıkarılan sinyal akımı ESC'nin bağlı olduğu bataryanın - kutbuna gelebilmek için bir yol bulamayacağından çalışmayacaktır... O nedenle sinyal için konulan ince GND kablosunu da FC üzerindeki bir GND'ye bağlarsınız ki, sinyal akımı FC üzerinden dolanıp tekrar ESC'ye gelebilsin...
Biraz karışık oldu gibi ama durum böyle...
Bir elektrik devresinde, devre elemanlarının çalışması için akım gereklidir. Elektrik akımının oluşması için ise güç kaynağının (Li-Po batarya oluyor) pozitif ve negatif kutupları arasında bir voltaj farkının olması gereklidir. Devrenin bir ucu ile diğer ucunda bu voltaj farkının olabilmesi için ise haliyle devrenin bataryanın her iki kutubuna bağlanmış olması gereklidir. Akım böylece + kutuptan - kutup yönünde akar... ( - yüklü elektronların akım tersi yönünde hareket etmesi akımın -'den +'ya doğru olduğu yanılgısına düşürmesin sizi ) Ama eğer devre + kutuptan - kutuba tamamlanmamış ise bu akımın gerçekleşme şansı yoktur. ESC üzerindeki sinyal kablosuna gelince, bu kablo ESC tarafından oluşturulan ESC'nin protokolüne uygun sinyalin ( bu sinyal aslında belirli bir akımın belirli aralıklarla gönderilmesinden başka birşey değildir) uçuş kartına ulaşmasını sağlar... Eğer ESC'nin güç kaynağı için olan GND kablosu ve Sinyal kablosu için olan GND kablosunun ikisi birden takılmazsa, devre hiç bir zaman tamamlanamayacağından o sinyal akımı da gerçekleşemez... Ama zaten ESC pilden güç alsın diye güç için olan + ve - (gnd) kablolarını ESC'ye bağladığımız için, akımın geçmesi için devrenin tamamlanması adına başka bir GND bağlantısına ihtiyaç yoktur. Çünkü zaten birbirine bağladığınız PDB / Uçuş Kartı / ESC / Batarya / VTX vs deki tüm GND'ler birbirine bağlıdır ve bu akım bir türlü o yolu izleyerek GND'ye ulaşır... O nedenle ayrı olarak sinyal için koyulmuş olan GND'yi bağlamaya gerek yoktur...
Peki niye koymuşlardır bu sinyal GND kablosunu? Belki motorların ve esc'nin oluşturduğu elektriksel kirliliği engellemek adına, kişi esc'nin güç + ve GND kutuplarını ayrı bir bataryaya bağlamıştır ve uçuş kartını ayrı bir bataryadan besliyordur... Böyle bir durumda esc'ye güç gelsin diye bağlanan + ve GND kabloları ile FC üzerindeki + ve GND ayrı olacağından ESC'nin sinyal kablosundan çıkarılan sinyal akımı ESC'nin bağlı olduğu bataryanın - kutbuna gelebilmek için bir yol bulamayacağından çalışmayacaktır... O nedenle sinyal için konulan ince GND kablosunu da FC üzerindeki bir GND'ye bağlarsınız ki, sinyal akımı FC üzerinden dolanıp tekrar ESC'ye gelebilsin...
Biraz karışık oldu gibi ama durum böyle...
Re: Escdeki gndnin anlamı
Teşekkürler, elinize sağlık.KingNothing yazdı: ↑14 Mar 2019, 17:29 Yukarıda açıklanmış ama ben de kendimce biraz daha teknik açıklamaya çalışayım
Bir elektrik devresinde, devre elemanlarının çalışması için akım gereklidir. Elektrik akımının oluşması için ise güç kaynağının (Li-Po batarya oluyor) pozitif ve negatif kutupları arasında bir voltaj farkının olması gereklidir. Devrenin bir ucu ile diğer ucunda bu voltaj farkının olabilmesi için ise haliyle devrenin bataryanın her iki kutubuna bağlanmış olması gereklidir. Akım böylece + kutuptan - kutup yönünde akar... ( - yüklü elektronların akım tersi yönünde hareket etmesi akımın -'den +'ya doğru olduğu yanılgısına düşürmesin sizi ) Ama eğer devre + kutuptan - kutuba tamamlanmamış ise bu akımın gerçekleşme şansı yoktur. ESC üzerindeki sinyal kablosuna gelince, bu kablo ESC tarafından oluşturulan ESC'nin protokolüne uygun sinyalin ( bu sinyal aslında belirli bir akımın belirli aralıklarla gönderilmesinden başka birşey değildir) uçuş kartına ulaşmasını sağlar... Eğer ESC'nin güç kaynağı için olan GND kablosu ve Sinyal kablosu için olan GND kablosunun ikisi birden takılmazsa, devre hiç bir zaman tamamlanamayacağından o sinyal akımı da gerçekleşemez... Ama zaten ESC pilden güç alsın diye güç için olan + ve - (gnd) kablolarını ESC'ye bağladığımız için, akımın geçmesi için devrenin tamamlanması adına başka bir GND bağlantısına ihtiyaç yoktur. Çünkü zaten birbirine bağladığınız PDB / Uçuş Kartı / ESC / Batarya / VTX vs deki tüm GND'ler birbirine bağlıdır ve bu akım bir türlü o yolu izleyerek GND'ye ulaşır... O nedenle ayrı olarak sinyal için koyulmuş olan GND'yi bağlamaya gerek yoktur...
Peki niye koymuşlardır bu sinyal GND kablosunu? Belki motorların ve esc'nin oluşturduğu elektriksel kirliliği engellemek adına, kişi esc'nin güç + ve GND kutuplarını ayrı bir bataryaya bağlamıştır ve uçuş kartını ayrı bir bataryadan besliyordur... Böyle bir durumda esc'ye güç gelsin diye bağlanan + ve GND kabloları ile FC üzerindeki + ve GND ayrı olacağından ESC'nin sinyal kablosundan çıkarılan sinyal akımı ESC'nin bağlı olduğu bataryanın - kutbuna gelebilmek için bir yol bulamayacağından çalışmayacaktır... O nedenle sinyal için konulan ince GND kablosunu da FC üzerindeki bir GND'ye bağlarsınız ki, sinyal akımı FC üzerinden dolanıp tekrar ESC'ye gelebilsin...
Biraz karışık oldu gibi ama durum böyle...
I didn't come to this world. I came out of it, like a wave from an ocean.
https://www.youtube.com/user/darkformify
https://www.youtube.com/user/darkformify
Re: Escdeki gndnin anlamı
rica ederim...
-
- Mesajlar: 95
- Kayıt: 19 Oca 2019, 00:17
- Ad Soyad: Abdullah doğan
Re: Escdeki gndnin anlamı
Böyle üstadlar olduğu sürece bu hobide sırtımız yere gelmez teşekkür ederim bilgilerinizden dolayı
-
- Mesajlar: 2528
- Kayıt: 31 Mar 2018, 00:24
- Ad Soyad: ...
Re: Escdeki gndnin anlamı
Kendi yaptığım 3 drondan sadece 1 tanesinde tek escli sistem vardi ve gücü pdbden alıyordum. Bu nedenle sinyal gnd sini bağlamamıştım. Kendi yapacapım 4. Dron ilk defa PDBsiz 4 adet ESC ile olacak ve matek f405 ctr ucuş kartı kullanacağım. ESCler gücü uçuş kartından alacak. Hem kullanacağım ESCler ile ilgili hem de bu uçuş kartı ile ilgili videolarda sinyal gnd bağlandığını gördüm. Açıkcası bu soru kafamı kurcalamaktaydı, bağlasam mı bağlamasam mı. Ben de önce bağlamayıp çalışıp çalışmadığını görürüm, çalışmassa bağlarım diye düşünüyordum.
Elektrik bilgisi olan üstadlar, bu bağlantıyı yapmam gerekecek mi?
Elektrik bilgisi olan üstadlar, bu bağlantıyı yapmam gerekecek mi?
Re: Escdeki gndnin anlamı
Yukarıda anlattığım gibi... Matek F405 CTR'nin kendisi PDB olarak işlev görüyor. ESC'nin + ve - güç kablolarını Matek F405 uçuş kartındaki ilgili + ve - padlere bağladığınızda ESC'nizin ground'a erişimi zaten olduğu için... Sinyal için konulan ince - (GND) kablosunu bağlamanıza gerek yoktur...hknshbz yazdı: ↑14 Mar 2019, 21:34 Kendi yaptığım 3 drondan sadece 1 tanesinde tek escli sistem vardi ve gücü pdbden alıyordum. Bu nedenle sinyal gnd sini bağlamamıştım. Kendi yapacapım 4. Dron ilk defa PDBsiz 4 adet ESC ile olacak ve matek f405 ctr ucuş kartı kullanacağım. ESCler gücü uçuş kartından alacak. Hem kullanacağım ESCler ile ilgili hem de bu uçuş kartı ile ilgili videolarda sinyal gnd bağlandığını gördüm. Açıkcası bu soru kafamı kurcalamaktaydı, bağlasam mı bağlamasam mı. Ben de önce bağlamayıp çalışıp çalışmadığını görürüm, çalışmassa bağlarım diye düşünüyordum.
Elektrik bilgisi olan üstadlar, bu bağlantıyı yapmam gerekecek mi?
Resimde işaretlediğim pad'lere ilgili kabloları lehimlemeniz yeterli