GÖZLÜK İLE UÇMAK

Kullanıcı avatarı
ElektronikSeven59
Mesajlar: 603
Kayıt: 21 Tem 2018, 20:43
Ad Soyad: Yavuz BALIK
Konum: Çerkezköy TEKİRDAĞ

GÖZLÜK İLE UÇMAK

Mesaj gönderen ElektronikSeven59 » 27 Ağu 2018, 16:20

Merhaba arkadaşlar şöyle bir soru sormak istiyorum drone topladık her şeyi Tamam normal gözlüksüz de uçabiliyorum Olay şu ki gözlüğü taktım zaman uçmakta çok zorlanıyorum bunun kolay bir yönü var mıdır Saygılar teşekkürler😊
Tehlikeli Oyuncaklar...

bsivaslioglu
Mesajlar: 995
Kayıt: 29 Mar 2018, 12:45
Ad Soyad: B.S.
Konum: ADIYAMAN

Re: GÖZLÜK İLE UÇMAK

Mesaj gönderen bsivaslioglu » 27 Ağu 2018, 16:53

ElektronikSeven59 yazdı: 27 Ağu 2018, 16:20 Merhaba arkadaşlar şöyle bir soru sormak istiyorum drone topladık her şeyi Tamam normal gözlüksüz de uçabiliyorum Olay şu ki gözlüğü taktım zaman uçmakta çok zorlanıyorum bunun kolay bir yönü var mıdır Saygılar teşekkürler😊
aynı problemi ben de yaşadım rotg02 ile vr gözlüğe telefon bağladım o şekilde gözlük yaptım ama görüntü pek bi bulanik oldu ve o şekilde kullanamadım geri çıkardım gözlük olmayınca da hem çok uzağa gidemiyorum hem de yön duygumu kaybediyorum neresi onu neresi arkası sağa mi gideyim sola mi kısacası alışana kadar çok antreman gerekecek onu anladım. tabi bir de iyi bir gözlük. 😁
Frsky Qxt-Xm+ Rx/Realacc X6R/Racestar Br2406s 2300Kv Fire Edition-30a V2 ESC/Matek F405-PDB/Eachine TX526/Runcam Micro Swift II-Xiaomi Yi/Beitian Bn-880 GPS/Tattu 3s 1800Mah 75c LiPo/Eachine RotG02.
HURDATRON/FUTABA T10CHP TX-R167FS RX.

Kullanıcı avatarı
ElektronikSeven59
Mesajlar: 603
Kayıt: 21 Tem 2018, 20:43
Ad Soyad: Yavuz BALIK
Konum: Çerkezköy TEKİRDAĞ

Re: GÖZLÜK İLE UÇMAK

Mesaj gönderen ElektronikSeven59 » 27 Ağu 2018, 16:57

Ben şuan a kadar bütün düşüşlerimi drone nin yönünü karıştırdığım için oldu gözlük ile drone un nereye gittiğini giremediğim için huzursuz oluyorum belki çok kolay bir şeydir kullanmak ama sırf kaybetme korkusu ile takamıyorum 😊
Tehlikeli Oyuncaklar...

bsivaslioglu
Mesajlar: 995
Kayıt: 29 Mar 2018, 12:45
Ad Soyad: B.S.
Konum: ADIYAMAN

Re: GÖZLÜK İLE UÇMAK

Mesaj gönderen bsivaslioglu » 27 Ağu 2018, 17:01

ElektronikSeven59 yazdı: 27 Ağu 2018, 16:57 Ben şuan a kadar bütün düşüşlerimi drone nin yönünü karıştırdığım için oldu gözlük ile drone un nereye gittiğini giremediğim için huzursuz oluyorum belki çok kolay bir şeydir kullanmak ama sırf kaybetme korkusu ile takamıyorum 😊
hocam aslında gözlük ile yön olayı ben de sorun olmuyor gözlük takmadigim zaman önünü arkasını karıştırıyorum on kısım bana döndüğünde ileri geri sağ sol ters olduğundan koordinasyon sorunu oluyor gözlük takınca hep on kısmını gördüğümden hangi yöne dönerse dönsün sorun olmuyor ama ben de gözlükle mi sorun var kamerada mi anlamadım görüntü bulanık oluyor
Frsky Qxt-Xm+ Rx/Realacc X6R/Racestar Br2406s 2300Kv Fire Edition-30a V2 ESC/Matek F405-PDB/Eachine TX526/Runcam Micro Swift II-Xiaomi Yi/Beitian Bn-880 GPS/Tattu 3s 1800Mah 75c LiPo/Eachine RotG02.
HURDATRON/FUTABA T10CHP TX-R167FS RX.

Kullanıcı avatarı
ElektronikSeven59
Mesajlar: 603
Kayıt: 21 Tem 2018, 20:43
Ad Soyad: Yavuz BALIK
Konum: Çerkezköy TEKİRDAĞ

Re: GÖZLÜK İLE UÇMAK

Mesaj gönderen ElektronikSeven59 » 27 Ağu 2018, 17:31



Voltaj göstergesini 12v tan çekmiştim onu duzelttim fakat şu parazitlenmeyi düzeltemedim çok parazitlenme yapıyor video kaydını ise gozukten telefon ile çekim yaptım dvr cihazı aldım gelecek isteyen alabilir link bu saygılar.
Mini FPV DVR modülü NTSC/PAL değiştirilebilir dahili pil Video ses kaydedici için RC modelleri yarış FPV uçağı DIY sapre parçaları
http://s.aliexpress.com/ZbuUnANn?fromSns=Copy to Clipboard
Tehlikeli Oyuncaklar...

bsivaslioglu
Mesajlar: 995
Kayıt: 29 Mar 2018, 12:45
Ad Soyad: B.S.
Konum: ADIYAMAN

Re: GÖZLÜK İLE UÇMAK

Mesaj gönderen bsivaslioglu » 27 Ağu 2018, 17:52

ElektronikSeven59 yazdı: 27 Ağu 2018, 17:31

Voltaj göstergesini 12v tan çekmiştim onu duzelttim fakat şu parazitlenmeyi düzeltemedim çok parazitlenme yapıyor video kaydını ise gozukten telefon ile çekim yaptım dvr cihazı aldım gelecek isteyen alabilir link bu saygılar.
Mini FPV DVR modülü NTSC/PAL değiştirilebilir dahili pil Video ses kaydedici için RC modelleri yarış FPV uçağı DIY sapre parçaları
http://s.aliexpress.com/ZbuUnANn?fromSns=Copy to Clipboard
hocam rotg02 de ekranda kaydet seçeneği var ona basınca telefona, tablete ya da bilgisayara neye bağladı iseniz onun hafızasına kaydediyor. ama siz yinede bayağı bir mesafe kaydetmişsiniz.
Frsky Qxt-Xm+ Rx/Realacc X6R/Racestar Br2406s 2300Kv Fire Edition-30a V2 ESC/Matek F405-PDB/Eachine TX526/Runcam Micro Swift II-Xiaomi Yi/Beitian Bn-880 GPS/Tattu 3s 1800Mah 75c LiPo/Eachine RotG02.
HURDATRON/FUTABA T10CHP TX-R167FS RX.

Kullanıcı avatarı
ElektronikSeven59
Mesajlar: 603
Kayıt: 21 Tem 2018, 20:43
Ad Soyad: Yavuz BALIK
Konum: Çerkezköy TEKİRDAĞ

Re: GÖZLÜK İLE UÇMAK

Mesaj gönderen ElektronikSeven59 » 27 Ağu 2018, 17:54

Echine gözlüğü var hocam onda dvr kayıt özelliği yok harici bir görüntü alıcı ile telefon tablet vs gibi şeylere kayıt yapılabilir biliyorum fakat parazit olayını çözmem lazım anten den diye supeleniyorum
Tehlikeli Oyuncaklar...

Kullanıcı avatarı
BarisB
Mesajlar: 3409
Kayıt: 29 Mar 2018, 03:12
Ad Soyad: Barış B.
Konum: İstanbul

Re: GÖZLÜK İLE UÇMAK

Mesaj gönderen BarisB » 27 Ağu 2018, 19:47

Selamlar,

Derya bir konu :D Sayfalarca yazarım ama aklıma gelenleri madde madde başlıklar halinde yazmak istiyorum;

. Simülatör
İlk olarak aşağıda yazdığımız tüm bilgileri, uygulamaları bir simülatör üzerinde çalışmalıyız. Simülatör herşeyin başı. Eğer simülatör kullanmamakta direnirsek yok quadım kırıldı, bozuldu, yapamıyorum, beceremiyorum, ne de zormuş, bana göre değilmiş, imkansızmış, gitti bi sürü para, hevesim kaçtı neyin yok :D Burada zor diye birşey yok arkadaşlar. Vitesli bir araba kullanmak, bir drone kullanmaktan çok daha karmaşık birşey. Ama hepimiz kas hafızamıza, beynimize ve bilinç altımıza belli şeyleri ezberlettiğimiz için oldukça kolaylıkla bir araba kullanabiliyoruz. Eğer TV kumandası kullanamayan annem cep telefonundaki facebook aplikasyonuna takla attırabiliyorsa, o halde hepimiz drone kullanabiliriz. Sadece bu bize başta biraz imkansız gelecektir. Hatta karmaşık ve hayal kırıklığı yaratacak derecede zor gelmemesi gerçekten garip olurdu. Buna en iyi örneklerden biri de, müzisyenler bilir, bateri çalmaktır örneğin. Yanlız öğrenirken/ezberlerken, özellikle de air mode öğrenirken ve bir racer'ın süratine alışmaya çalışırken, yüzlerce kez hata yapacağız. Her bir hata eşittir bir kaza. Neden bu riski alalım? Piyasada 20 TL civarlarına satılan harika simülatörler mevcut. Bizler bir quadın en ucuz parçasına 50-100 TL para veriyoruz. Lütfen iyi bir simülatör alalım, herşeyi kazasız belasız simülatörde öğrenelim. Gerisi çok kolay. Eğer simülatör kullanmazsak gerçekten göründüğü kadar zor olduğu doğrudur. 2 simülatör önereceğim;

FPV Freerider
Liftoff (Steam üzerinden alınabilir)

. Uçuş modları
Öncelikle konuyu üçe ayırmalıyız çünkü birbiriyle hiç ilgisi olmayan 3 farklı uçuş modu mevcut: 1. Angle/Horizon Mode (FPV), 2. Görerek Uçuş, 3. Air Mode (FPV).

Angle/Horizon Mode (FPV)
Bu modların ne olduğunu hepimizin bildiğini varsayıyorum. Ve görerek uçuşu ayrı bir kategoriye koyduğum için bu modları FPV'de öğrenmeye çalışıtğımızı varsayıyorum.

Öncelikle FPV uçuşu ilk kez denerken kamera açımızı sıfırlayalım. Yani kameramız yukarıya değil de, tam karşıya bakıyor olsun. Hatta çok az bir miktar aşağıya da bakabilir. Böylece havalandıktan sonra yeri görebilir, kendinizi bir miktar daha güvende hissedebilirsiniz.

FPV kullanımda oturabilir veya ayakta durabilirsiniz. Tercih edilen alıcı-verici çekim mesafelerini arttırmak için ayakta kullanmaktır (hem fpv hemde kumanda sinyaliniz ciddi şekilde farkeder). Yanlız sırtınızı bir ağaca dayamadıkça ayakta kullanmak çok zordur. Hele quad'ı gözlükle kullanırken kafasını sağa sola sallayan arkadaşlar için gerçekten neredeyse mümkün değildir. Bu durum denge mekanizmalarımız ile alakalı birşey ve kişiden kişiye değişiyor. Bu yüzden yeni başlayanlar için rahat bir şekilde oturarak, sırtımızı yaslayarak kullanmayı önerebilirim. Sırtımızı biryere yaslamazsak başımız dönebilir (bazılarımızda yaslasak da dönebilir :D) Quad'ı adam gibi uçurmayı öğrendikten sonra ayakta kullanımlar denenebilir.

Bu modlara alışmak çok zor değil. Dikkat etmemiz gereken en önemli şey quad'ın sürati. Çünkü hakkaten ufağından büyüğüne hepsi birer canavar. İlk alıştırma kalkış ve iniş. quad'ı güvenli bir mesafede, arkası bize bakacak şekilde karşımıza alıyoruz. Özellikle gözlük ile olduğumuz için quad'dan epeyce bir uzaklaşmakta fayda var. Çünkü ilk kez deniyorsanız, gördüğünüz görüntü ile duyduğunuz sesler birbiri ile uyuşmayacak, ve kendinizi gözlüken görseniz bile üzerinize gelmekte olan quad'ı idrak edemeyeceksiniz. Ve dahası kendinizi koruyamayacaksınız. Dolayısıyla quad'dan uzak olalım. Arm edip 3 metreye havalanıyoruz. Havada bir 10 saniye kadar askıda kalmaya çalışıyoruz. ve kalktığımız yere yavaşça iniyoruz. Hepsi bu. Herşeyi ağır çekimmiş gibi yapıyoruz. Asla hızlı hareket etmek yok. Son derece ağır çekim şeklinde hafifçe havalanıyor ve askıda kalıyor, ardından ağır ağır iniyoruz. Gitgide hızlı yapmaya başladığınızı farkedeceksiniz. Mümkün mertebe kendinizi yavaşlatmanızı öneririm. Hızlı yapmaya başlamanız birşeyleri ezberlemeye başladığınız anlamına gelir, ama öğrendiğiniz anlamına gelmez. Bu sebeple mümkün mertebe kendinizi yavaşlatmaya çalışın. Parmaklarımız bunu son derece rahat şekilde yapmaya başlayana dek tekrarlıyoruz. Böylece gaz çubuğunun hassaslığına alışıyor, quadı nasıl havada tutacağımızı öğreniyoruz. İkinci alıştırmada yine 2-3 metre kadar havalanıyoruz. Bir müddet havada askıda kalıyoruz. daha sonra yüksekliği koruyarak 10 metre kadar ileri gidiyor, gittiğimiz yerde birkaç saniye havada askıda kalıyor ve iniş yapıyoruz. Yine hep ağır çekimdeyiz. aşırı yavaş hareketler ile yapıyoruz. Ezberlemenin en kolay yolu mümkün olduğu kadar yavaş yapmak. belki bu şekilde bir ya da birkaç gün geçirebilirsiniz. Daha sonra 3. alıştırmada; 3 metreye kalkıyoruz, bir müddet havada asılı kalıyoruz, 10-20 metre ilerliyoruz, yine havada asılı şekilde kalıyoruz. yüksekliğimizi kaybetmeden, son derece yavaş şekilde yaw çubuğu ile 180 derecelik bir dönüş yapıyoruz ve kamerada kendimizi görüyoruz. Kumandayı bırakıp EL SALLAYIN! :D yine yüksekliği kaybetmeden, kendimize doğru yaklaşıyoruz, güvenli bir uzaklıklta usulca iniş yapıyoruz.

En azından birkaç günümüzü bu 3 alıştırma ile geçirirsek temel prensipleri ezberlemiş oluruz. Her yeni gün ilk alıştırmaları da birkaç kez yapıp zihnimize hatırlatalım. Elimiz aıştıkça ve kendimizi güvende hissetmeye başladıkça kamera açısını milim milim arttırabilirsiniz. Ama yine 5-6 dereceleri geçmemesini tavsiye ederim. Çünkü daha yüksek açılara ulaşırsanız quad'ınız düzlüklerde inanılmaz hızlanır. İlk etapda buna hiç gerek yok. Burada açıyı arttırmaktaki tek amacımız yeri görmeden iniş ve kalkış yapabilme yeteneğini kazanmaktır.

Artık quad'ı güvenle kaldırabiliyor, ileri götürüp geri getirebiliyor ve rahatça inebiliyorsak, ağaçların etrafında klasik slalom alıştırması yapabiliriz. çok çok yavaş bir şekilde, yükselmeden ve hızlanmadan objeler arasında dolaşabiliriz. Bu noktada 3 şeye dikkat ediyoruz;

1. Çok yükselmiyoruz: Çünkü çok yükselirsek etrafımızda objeler olmayacak, yeri göremeyecek ve nerede olduğumuz ile ne kadar yükseklikte olduğumuz hissini kaybedeceğiz. O his geldikten sonra da quad'ı kaybetmek an meselesidir. Eğer istemeden çok yükselirsek ilk yapmamız gereken şey, quadı'ı sabit bir şekilde tutmaya çalışmaktır. görüntüleyebildiğiniz bir objeye, mesela bir tepeye dönün ve sabit şekilde kalmaya çalışın. Sonra yavaş yavaş gaz keserek alçalmaya başlayın. Aşırı gaz kesmemeliyiz. Kademe kademe alçalmalıyız. Eğer bir anda gaz kesersek quad çok yüksek bir süratle düşmeye başlar. Ve bu süratteyken quad'ı tekrar dengelemek çok güç, hatta yeni başlayanlar için mümkün olmayabilir. Dolayısıyla önce sabit kalmaya sonra kademe kademe, yavaş yavaş alçalmaya çalışmalıyız. Eğer istemeden çok havalandıysak, yukarılardayken yerimizi bulmak için çaba sarfetmenin hiçbir anlamı olmaz. Kendinizi bulsak, görsek bile muhtemelen tam tepemize gelemeyiz. Dolayısıyla önce paniklemeden, güvenli şekilde alçalmalı, ondan sonra quadı bulabileceğimiz bir yere indirmeliyiz.

2. Çok uzaklaşmıyoruz: Eğer uzaklaşırsak iki şey olur. Birincisi quad'ın sesini duyamayabilir ve kontrol hissini kaybederiz. İkincisi ise sinyal kaybedebiliriz, parazit yaşayabiliriz. Yeni başlayanlar için FPV'de parazit çok büyük bir sorun olabilir. İleride ise biraz parazir hemen hemen hiç sorun teşkil etmez. Dolayısıyla görüntüde parazit oluşma riskine karşın (ki bir ağaç arkasına girerseniz çok muhtemeldir) çok uzaklaşmamalıyız. İkincisi ise kumanda sinyali kaybedebiliriz. Eğer failsafe yoksa zaten hiçbişey demiyorum... Gitti quad, geçmiş olsun :D Bu konuya yeri olmadığı için değinmiyorum. Eğer failsafe varsa da quad düşebilir. Ki düşmesi uzak mesafede quad'ı bulabilmemiz açısından sorun olabilir. Yeri gelmişken, quad'ı uzak mesafelerde bulabilmek için mutlaka bir beeper, ve gündüz bulamadığımız quadımızı hava karardığında kolayca bulabilmek için de mutlaka bir led tavsiye ederim. Kazada pil çıkmasına karşında da yeni yeni çıkan lost beeper'ları tavsiye ederim.

3. En ufak bir tehlike anında hemen gazı sıfırlıyoruz ve düşüyoruz. Bu tüm öğrenme sürecimiz için tek kuralımız olsun. Eğer kontrolü kaybettiysek, ne olursa olsun, düşmekten hiç korkmayalım. Direk gazı sıfıra çekin ve düşün. Emin olun o noktadan sonra quad'a daha az zarar verecek hiçbirşey yapamazsınız. Hızlısınız, yavaşsınız, yüksektesiniz, alçaktasınız, gidiyorsunuz, geliyorsunuz, takla atıyorsunuz... Hiç farketmez. Quad'da kontrol kaybedildiği anda güç kesilir. Bu olmazsa olmaz tek kuraldır. Eğer gaz kesmez ve mücadele edersek emin olun, birkaç çizik ile atlatılacak bir kazada quad'ı paramparça edebiliriz. Hemde kolayca... 1 metre yükseklikten bile düşerken, hiçbirşey olmayacağı varsa tüm pervaneleri kurar, muhtemelen de bir-iki motoru yakarız. O yüzden drone hocalarının öğrettiği ilk şey gaz çubuğu kullanımıdır. En ufak kontrol kaybında ilk iş gaz çubuğu sıfıra indirilir.
I didn't come to this world. I came out of it, like a wave from an ocean.
https://www.youtube.com/user/darkformify

Kullanıcı avatarı
BarisB
Mesajlar: 3409
Kayıt: 29 Mar 2018, 03:12
Ad Soyad: Barış B.
Konum: İstanbul

Re: GÖZLÜK İLE UÇMAK

Mesaj gönderen BarisB » 27 Ağu 2018, 19:47

Görerek uçuş: En zorlarından biri kanımca. Öncelikle görerek uçuşu angle veya horizon mode'da yaptığımızı varsayarak yazıyor olacağım. Zira Airmode da görerek uçuş daha da zor.
Yakın mesafe uçmalıyız. Yön duygusunu kaybetmek çok doğal. Bunu yenmek için 2 önemli uygulama var. Bu uygulamaları bolca yaparak bilinçaltına ezberletmeliyiz. Uygulamalardan ilkinde quad'ı önü bize bakacak şekilde karşımıza alıyoruz. yerden birkaç metre havalanarak quad'ı sağa ve sola 2 metre, öne ve arkaya 2 metre hareket ettiriyoruz. Daha sonra arkasını kendimize çeviriyoruz. Yine sağa ve sola 2 metre, öne ve arkaya 2 metre hareket ettiriyoruz. Eğer yönümüz şaşarsa hemen kazı kesip quad'ı düşürüyoruz. Böylece bilinçaltı ve kas hafızamıza quad bize bakarken stickleri ters kullanmamız gerektiğini ezberletmeye çalışıyoruz. Bu alıştırmayı hareketlerimiz hiç düşünmeden otomatikleşene dek her gün tekrarlamalıyız. İkinci alıştırma ise S çizme. Oldukça yavaş başlıyoruz. S çizerek ilerliyoruz. Daha sonra u dönüş yapıyor ve S çizerek geri geliyoruz. quad bize yaklaşınca bir u dönüş daha yaparak S çizmeye devam ediyoruz. 20 metre ileri ve 20 metre geri şeklinde çalışılabilir. Maksimum yükseklik 2-3 metre idealdir. Herhangi bir yön şaşması durumunda yine direk gaz keserek quad'ı düşürüyoruz. Başlangıçta biraz zor gelecektir ama ilk uygulamadaki hareketleri otomatikleştirdiysek kolaylıkla yapılabilir.

Görerek uçuşlarda eğer quad size uzakta ise ve yön duygunuzu kaybettiyseniz şu adımları tekrar edelim;
. Öncelikle durun. Quadı olduğu pozisyonda sabit şekilde durmasını sağlayın. Yatay ve dikey pozisyonunuzu koruyun.
. Daha sonra yön çubuğu ile quad'ı hafifçe sağa almaya çalışın. Eğer quad sağa değil de sola gidiyor ise, veya hiçbir hareket yapmıyor gibi görünüyor ise (muhtemelen ileri veya geri hareket ettiği için mesafeden dolayı algılayamıyorsunuzdur) tekrar sabit şekilde kalın.
. Şimdi yaw çubuğunu hafifçe bir yöne çevirin.
. Quad'ı tekrar bir miktar sağa alın. Eğer yine sağa gelmiyor ise tekrar sabit kalıp, yaw ile biraz daha dönün.
. Quad doğru yöne dönünceye kadar yukarıdaki adımları takip edin. yön çubuğu doğru tepkiyi verdiğinde artık quad'ın arkası size bekiyordur ve kolayca geri gelebilirsiniz.

Air Mode (FPV)
Bu mode'a fazla değinmeyeceğim. Çünkü air mod'un anlatmakla anlaşılabilecek bir konu olduğunu düşünmüyorum. Air mode fiziklerinin ancak kullanılarak, pilotaj deneyimi ile öğrenilebileceğine inanıyorum. Sorulan sorulara yanıt olması amacıyla şu kadarını söyleyebilirim ki, videolarda görülen taklaları, dönüşleri ve diğer freestyle hareketleri yapabilmek için air mode'da uçmak durumundayız. Air mode haricinde herhangi bir mode'da freestyle veya yarış uçuşları yapmak mümkün değil.

Air mode'da quad, angle ve horizon mode'larının aksine kendi kendini dengelemez. Yani dengeyi de bizim kurmamız gerekir ki, bu durum quad için sonsuz parametreli bir uçuş dinamiği oluştururur. Böylece bir kuş gibi demek isterim ama hemen hemen bir kuştan daha da özgür bir şekilde havada aklınıza gelen herşeyi yapabilirsiniz. Ancak air mode'un dinamikleri o kadar karmaşıktır ki, denemeden anlatmak çok çok zor. Şöyle ki, ilk olarak quad kendini asla dengelemez. Sağa, sola, ileri ve geri yatışlarda uçuş yönünüz değişmez. Yani siz düz giderken quad'ınızı sola yatırsanız dahi quad aynı yönde ilerlemeye devam eder. Örneğin, dümdüz uçarken gazı tamamen kestiniz ve yön çubuğunu quad 180 derece yatıp ters pozisyona gelecek şekilde sağa çevirdiniz. Quad sola doğru yön almaz. düz şekilde uçmaya devam eder ama artık ters dönmüştür. bu durumu düzeltemek için tek yapmanız gereken bir 180 derecelik çubuk hareketi daha yapmaktır. Ancak işler siz quad'ın yönünü değiştirmek istediğinizde karışır. Çünkü quad'ın dönüşlerini sağlayabilecek tek şey motorların gücü ve pervanelerdir. quad sola döndüğünde, dönüş gerçekleşmez. Ancak gaz verdiğinizde dönüş gerçekleşir. Yani kısacası bir dönüş yapabilmek için hem dönüş yönünü yön ve yaw çubuğuyla belirlemeli, hem de dönüşün hızı oranında gaz vermelisiniz. Evet, gördüğünüz üzere, dediğim gibi anlatması gerçekten zor :D Benim air mode öğrenmek isteyenler için önerim, simülatör üzerinde Jashua Bardwell'in airmode lessons serisini çalışmaları olur. Ben amatör bir pilotum ve vasat uçuyorum. Şahsen herşeyi simülatörde öğrendim. Ne kadar sürede öğrendim? Halen devam ediyorum. Aklıma estikçe simülatör açıyorum. Bir yerde, bir freestyle hareketi görürsem mutlaka simülatörde deniyorum.

Aklıma gelmişken, Air veya horizon mode'da bir hareket denerken, önce güvenli bir yüksekliğe tırmanalım. Ciddi bir yükseklikten bahsediyorum. Hareketi veya taklayı, herkeyse, yeterince yüksekte denersek, yanlışlıkla yere çakılma riskini ortadan kaldırmış oluruz. En güvenli yol hareketleri mümkün olduğu kadar yukarıda denemek.

Self level mode'larda aslında bir açıdan sizinle inatlaşan bir quad vardır. Siz bir hareket emri verirsiniz, ama quad kendisini dengede tutmaya çalıştığı için tam aksini yapmak ister gibidir. Siz sola dönmek istersiniz, fakat quad kendini sağa doğru yatırarak dengelemek için büyük çaba sarfeder. Siz kafayı yatırıp hızlanmak istersiniz, ama quad "aman kendimi dengede tutmalıyım" diye geri gelmeye çalışır. Yani quad bir yandan kumandadan gelen emirleri uygulamaya çalışırken, diğer yandan da tam olarak aksini yapmaya çalışır. Gerçekten de olağanüstü bir matematik. Dolayısıyla bir açıdan bakıldığında angle ve horizon mode, serbest uçuş değil, dengede durmak isteyen bir quad ile cebelleşmek demektir.

Air mode ile ilgili ise söylenebilecek tek bir şey var. Air mode haricinde uçtuğumuz hiçbir uçuş, uçuş sayılmaz :D Bir kez Air mode'u tattınız mı, geri dönüş imkansızdır. Abartmıyorum, gerçekten öyle. Bir daha asla self level mode kullanmazsınız. Hatta kullanamaya da bilirsiniz. Örneğin ben self level mode'da tamamen afallıyorum ve kısa sürede kaza yapıyorum :D
I didn't come to this world. I came out of it, like a wave from an ocean.
https://www.youtube.com/user/darkformify

Kullanıcı avatarı
ERENH
Mesajlar: 101
Kayıt: 10 Ağu 2018, 00:02
Ad Soyad: erenh

Re: GÖZLÜK İLE UÇMAK

Mesaj gönderen ERENH » 27 Ağu 2018, 20:32

selam arkadaşlar ilk yaptığım fırçalı drone u kaldırdıktan hemen sonra lanlaanlaan(yön,gaz her şey karıştı o anda) diye duvara vurup kırınca çok bozuldum kendime :lol: ben bu şekilde ilerlemeyi düşünüyorum, sipariş bugün elime ulaştı
usb kablo : https://www.banggood.com/FPV-Racer-Simu ... rehouse=CN keyifli de oldu tavsiye ederim :)
Dosya ekleri
IMG_0543.jpg

Kullanıcı avatarı
BarisB
Mesajlar: 3409
Kayıt: 29 Mar 2018, 03:12
Ad Soyad: Barış B.
Konum: İstanbul

Re: GÖZLÜK İLE UÇMAK

Mesaj gönderen BarisB » 27 Ağu 2018, 21:38

ERENH yazdı: 27 Ağu 2018, 20:32 selam arkadaşlar ilk yaptığım fırçalı drone u kaldırdıktan hemen sonra lanlaanlaan(yön,gaz her şey karıştı o anda) diye duvara vurup kırınca çok bozuldum kendime :lol: ben bu şekilde ilerlemeyi düşünüyorum, sipariş bugün elime ulaştı
usb kablo : https://www.banggood.com/FPV-Racer-Simu ... rehouse=CN keyifli de oldu tavsiye ederim :)
Geçmiş olsun. Yanlız değilsiniz inanın. Her ilk iki uçuştan biri kazayla sonuçlanıyordur heralde. Doğru yolu seçtiniz tebrik ederim 😁👍
I didn't come to this world. I came out of it, like a wave from an ocean.
https://www.youtube.com/user/darkformify

Kullanıcı avatarı
ElektronikSeven59
Mesajlar: 603
Kayıt: 21 Tem 2018, 20:43
Ad Soyad: Yavuz BALIK
Konum: Çerkezköy TEKİRDAĞ

Re: GÖZLÜK İLE UÇMAK

Mesaj gönderen ElektronikSeven59 » 27 Ağu 2018, 21:50

Bu güzel bilgiler için çok teşekkür ederim. Barış abim ben neden nasrettin hoca gibi quad a ters biniyorum hep air modu ile uçmaya çalışıyorum ama air modunu öğrendim gözlüksüz gayet güzel uçuyorum şimdi kameranın odağını aşağıya eğip gözlük ile uçmaya çalışacağım bu zaman a kadar sürekli air mod kullandım quad ı sol a yatırıyorum sağ komut u verene kadar sola gitmeye devam ediyor ve ileri geri sağ bu komular da o şekilde nereye yatırsam o tarafa gitmeye devam ediyor o beni çok zorladı fakat şuanda kontrol bende Gökhan abinin videosundaki simulatör ile o şekilde uçuyorum demek simulatörün bana baya bi faydası oldu :)
Tehlikeli Oyuncaklar...

Kullanıcı avatarı
BarisB
Mesajlar: 3409
Kayıt: 29 Mar 2018, 03:12
Ad Soyad: Barış B.
Konum: İstanbul

Re: GÖZLÜK İLE UÇMAK

Mesaj gönderen BarisB » 27 Ağu 2018, 22:15

ElektronikSeven59 yazdı: 27 Ağu 2018, 21:50 Bu güzel bilgiler için çok teşekkür ederim. Barış abim ben neden nasrettin hoca gibi quad a ters biniyorum hep air modu ile uçmaya çalışıyorum ama air modunu öğrendim gözlüksüz gayet güzel uçuyorum şimdi kameranın odağını aşağıya eğip gözlük ile uçmaya çalışacağım bu zaman a kadar sürekli air mod kullandım quad ı sol a yatırıyorum sağ komut u verene kadar sola gitmeye devam ediyor ve ileri geri sağ bu komular da o şekilde nereye yatırsam o tarafa gitmeye devam ediyor o beni çok zorladı fakat şuanda kontrol bende Gökhan abinin videosundaki simulatör ile o şekilde uçuyorum demek simulatörün bana baya bi faydası oldu :)
Ne kadar güzel air mode'a alışmışsınız. Zaten videoda da air mode belli oluyor.

Quad'ın air mode' da sizi bir yana doğru çekiyor olmasının sebebi aynı zamanda havada kalabilmek için bir miktar gaz uyguluyor olmanız. Eğer gazı keserseniz, siz ne kadar sağ-sol-ileri-geri yaparsanız yapın en son hareket ettiği yöne doğru ilerler. Tabi bir yandan da düşmeye başlarsınız. Karışık dinamikler :D bol bol kullanmak lazım.
I didn't come to this world. I came out of it, like a wave from an ocean.
https://www.youtube.com/user/darkformify

Kullanıcı avatarı
ElektronikSeven59
Mesajlar: 603
Kayıt: 21 Tem 2018, 20:43
Ad Soyad: Yavuz BALIK
Konum: Çerkezköy TEKİRDAĞ

Re: GÖZLÜK İLE UÇMAK

Mesaj gönderen ElektronikSeven59 » 27 Ağu 2018, 22:23

elmoblatch yazdı: 27 Ağu 2018, 22:15
ElektronikSeven59 yazdı: 27 Ağu 2018, 21:50 Bu güzel bilgiler için çok teşekkür ederim. Barış abim ben neden nasrettin hoca gibi quad a ters biniyorum hep air modu ile uçmaya çalışıyorum ama air modunu öğrendim gözlüksüz gayet güzel uçuyorum şimdi kameranın odağını aşağıya eğip gözlük ile uçmaya çalışacağım bu zaman a kadar sürekli air mod kullandım quad ı sol a yatırıyorum sağ komut u verene kadar sola gitmeye devam ediyor ve ileri geri sağ bu komular da o şekilde nereye yatırsam o tarafa gitmeye devam ediyor o beni çok zorladı fakat şuanda kontrol bende Gökhan abinin videosundaki simulatör ile o şekilde uçuyorum demek simulatörün bana baya bi faydası oldu :)
Ne kadar güzel air mode'a alışmışsınız. Zaten videoda da air mode belli oluyor.

Quad'ın air mode' da sizi bir yana doğru çekiyor olmasının sebebi aynı zamanda havada kalabilmek için bir miktar gaz uyguluyor olmanız. Eğer gazı keserseniz, siz ne kadar sağ-sol-ileri-geri yaparsanız yapın en son hareket ettiği yöne doğru ilerler. Tabi bir yandan da düşmeye başlarsınız. Karışık dinamikler :D bol bol kullanmak lazım.
Kullandıkça alışmak kolaylaşıyor abim çıplak göz ile kontrolü kavradım şimdi ufak ufak gözlüğe geçiş yapacağım ama bi 20dk ila 30 dk kadar daha bu şekilde uçuş yapmam gerekiyor işin kötü yanı 2 bataryam var cnhl 100c 4s 1500mah bittiği zaman kalıyorum uçuş yaptığım yerde elektrik yok olsa 1 saat bataryaları doldurup tekrar uçuş yapabilirim onun için senyar şarj cihazı yapmaya çalışıyorum kendime li ion piller ile :) saygılar. bence herkes air mod ile alıştırma yapmalı ilk zor geliyor ama şimdi çok zevkli oluyor birden kalk ani manevralar yüksek kontrol hakimiyeti :D 2 kez çakıldım ama çok şükür ağır hasar yok uçtuğum yerin zemini çimenli toprak :) :))
Tehlikeli Oyuncaklar...

Kullanıcı avatarı
ElektronikSeven59
Mesajlar: 603
Kayıt: 21 Tem 2018, 20:43
Ad Soyad: Yavuz BALIK
Konum: Çerkezköy TEKİRDAĞ

Re: GÖZLÜK İLE UÇMAK

Mesaj gönderen ElektronikSeven59 » 27 Ağu 2018, 22:44

Millet uçma konularında çığır atlamış biz air yapıyoruz abi :D
Tehlikeli Oyuncaklar...

Kullanıcı avatarı
BarisB
Mesajlar: 3409
Kayıt: 29 Mar 2018, 03:12
Ad Soyad: Barış B.
Konum: İstanbul

Re: GÖZLÜK İLE UÇMAK

Mesaj gönderen BarisB » 27 Ağu 2018, 22:53

😁😁
I didn't come to this world. I came out of it, like a wave from an ocean.
https://www.youtube.com/user/darkformify

bsivaslioglu
Mesajlar: 995
Kayıt: 29 Mar 2018, 12:45
Ad Soyad: B.S.
Konum: ADIYAMAN

Re: GÖZLÜK İLE UÇMAK

Mesaj gönderen bsivaslioglu » 27 Ağu 2018, 23:00

ElektronikSeven59 yazdı: 27 Ağu 2018, 21:50 Bu güzel bilgiler için çok teşekkür ederim. Barış abim ben neden nasrettin hoca gibi quad a ters biniyorum hep air modu ile uçmaya çalışıyorum ama air modunu öğrendim gözlüksüz gayet güzel uçuyorum şimdi kameranın odağını aşağıya eğip gözlük ile uçmaya çalışacağım bu zaman a kadar sürekli air mod kullandım quad ı sol a yatırıyorum sağ komut u verene kadar sola gitmeye devam ediyor ve ileri geri sağ bu komular da o şekilde nereye yatırsam o tarafa gitmeye devam ediyor o beni çok zorladı fakat şuanda kontrol bende Gökhan abinin videosundaki simulatör ile o şekilde uçuyorum demek simulatörün bana baya bi faydası oldu :)
simulator kablosu gelene kadar angle modda devam 😁
Frsky Qxt-Xm+ Rx/Realacc X6R/Racestar Br2406s 2300Kv Fire Edition-30a V2 ESC/Matek F405-PDB/Eachine TX526/Runcam Micro Swift II-Xiaomi Yi/Beitian Bn-880 GPS/Tattu 3s 1800Mah 75c LiPo/Eachine RotG02.
HURDATRON/FUTABA T10CHP TX-R167FS RX.

Kullanıcı avatarı
akadirg
Mesajlar: 68
Kayıt: 20 Ağu 2018, 13:12
Ad Soyad: a.kadir gürdal

Re: GÖZLÜK İLE UÇMAK

Mesaj gönderen akadirg » 28 Ağu 2018, 13:02

elmoblatch yazdı: 27 Ağu 2018, 19:47
FPV Freerider
Liftoff (Steam üzerinden alınabilir)
üstad biz daha simulatörle bile uçamıyoruz. freerider da optimum ayarlar ne olmalı. ben gaz çubuğu ile gaz verdiğimde biranda fazla yükseliyor biraz azalttığımda direk yere iniyor belli bir yükseklikte tutmak imkansız gibi geldi bana.
Dosya ekleri
Başlıksız-1.jpg

Kullanıcı avatarı
BarisB
Mesajlar: 3409
Kayıt: 29 Mar 2018, 03:12
Ad Soyad: Barış B.
Konum: İstanbul

Re: GÖZLÜK İLE UÇMAK

Mesaj gönderen BarisB » 28 Ağu 2018, 15:12

Hocam simülatör kablonuz sağlıklı çalışıyor mu? Fpv freerider'ın kalibrasyon penceresinde kontroller kendi kendine hareket ediyor mu ve sağlıklı mı? Normal şartlarda varsayılan ayarlarla uçabilmeniz lazım.
I didn't come to this world. I came out of it, like a wave from an ocean.
https://www.youtube.com/user/darkformify

BurakAlim
Mesajlar: 563
Kayıt: 13 Nis 2018, 22:32

Re: GÖZLÜK İLE UÇMAK

Mesaj gönderen BurakAlim » 28 Ağu 2018, 23:41

Hocam bizim yaptıgımız droneler ile videolardaki gibi freestyle yapma şansımız var mı ?

Cevapla

“FPV Gözlükler (FPV Goggle)” sayfasına dön