Acemiye bi el verin :)

Fırçasız motorlu hazır dronlar ve parça listeleri
Cevapla
Kullanıcı avatarı
Sadık
Mesajlar: 884
Kayıt: 26 Ağu 2018, 15:16
Ad Soyad: Sadık
Konum: Yalan Dünya

Acemiye bi el verin :)

Mesaj gönderen Sadık » 26 Ağu 2018, 16:16

Merhabalar, iyi forumlar arkadaşlar.
Aranıza yeni katıldım. Kendimi kısaca tanıtarak konuya giriş yapmak istiyorum. İsmim Sadık. 28 yaşındayım. İlahiyat fakültesi mezunuyum. Konya'da İmam-Hatip'lik yapıyorum.
Dronlara olan ilgim birkaç yıldır devam etmekte. Çok çeşitli dronlar aldım, kullandım. Uzun zaman önce hazır dronlar beni tatmin etmemeye başladı. Biraz geç de olsa kendim drone toplamaya karar verdim. Bu işe “droneyap” forumundaki siz değerli kardeşlerimle girmek istiyorum.
Malumunuz bu alanda Türkçe detaylı içerik bulmak oldukça zor. Gökhan hocanın YouTube'daki videoları da olmasa ne yaparız bilmem. Kendisine çok teşekkür ediyorum tüm çabaları için.
Biraz uzadı girizgah. Sadede gelirsem, bu işte acemiyim. Çokça soru soracağım, öğreneceğim, becereceğim ya da beceremeyeceğim. Şimdiden affınıza sığınarak nacizane hazırladığım bir parça listesini yazacağım. Hataları düzeltip öneride bulunursanız minnettar kalırım.

Frame: zmr250. https://banggood.app.link/LIBUQBOtHP 85 TL
Kontrol Kartı: Omnibus F4 Pro V3
https://banggood.app.link/B0tq2KhlHP 165TL (sipariş verildi)
Motorlar: 4X Racerstar BR2205 2300KV http://s.aliexpress.com/aEFZnENz 180TL (sipariş verildi)
ESC: 4x Racerstar TATTOO 25A https://banggood.app.link/4ciapGVtHP 172TL(sipariş verildi)
PDB: Matek PDN-XT60 W / BEC 5V ve 12V
https://banggood.app.link/9gzeI4TvNP (sipariş verildi)
Pervaneler: 5040 4pal ; 5042 3pal ; 5045 3pal ; 6040 2 pal - Toplam 90 TL (sipariş verildi)
Kumanda (alıcıyla beraber): Flysky FS-i6X https://banggood.app.link/Bh9hXJslHP 294TL (sipariş verildi)
FPV Verici: Eachine TX801 https://banggood.app.link/k4IzY4If 87TL (sipariş verildi)
FPV Kamera: Eachine 1000TVL. https://banggood.app.link/pyJ0YtNf 70 TL
FPV Anteni: 2x Realacc 5.8Ghz 5dbi 50w. https://banggood.app.link/48ZqL7Yg 51TL (sipariş verildi)
Pil: Tattu 1800mah 45c 3s https://www.pilottr.com/urun/tattu-1800 ... tarya.html 170TL (sipariş verildi)
Şarj Aleti: Orijinal SkyRC IMAX B6. https://banggood.app.link/Hzf2snSfHP 175TL (sipariş verildi)

Barış ve Gökhan abilerime tavsiyeleri için teşekkür ediyorum... :)

Yaklaşık 1600TL gibi bir rakam ortaya çıkıyor. Değer mi değmez mi bilmiyorum ama yarından itibaren parçaların siparişini vereceğim inşaallah.
En son Sadık tarafından 30 Ağu 2018, 10:26 tarihinde düzenlendi, toplamda 7 kere düzenlendi.
Beğenenler: bsivasliogluERENHSelman Cin
Biliyorum. Oruçlu doğar insan, ölümün iftar sofrasına...

Kullanıcı avatarı
BarisB
Mesajlar: 3410
Kayıt: 29 Mar 2018, 03:12
Ad Soyad: Barış B.
Konum: İstanbul

Re: Acemiye bi el verin :)

Mesaj gönderen BarisB » 26 Ağu 2018, 16:40

Merhaba hoşgeldiniz hocam 😁

Anlaşılan pek çoğumuzun aksine epeyce bir ön araştırma yapmışsınız. Parça seçiminiz bir yarış quad'ı için kusursuza yakın. Sadece frame'iniz seçtiğiniz pervaneleri desteklemiyor. Aynı frame'in 5 inch pervane destekleyen modelini alırsanız (lisam 210) tamamdır.

Bir de 3s pil kullanacaksanız 1800-2200mah arası tercih edilebilir. 1500mah tercih edecekseniz 4s almanızı öneririm.

Bu arada amacınız ne kadar süre havada kalmak ve ne kadar bir menzil yol almak ? Bu quad size sakin kullanımda 7-8 dakika havada tutar. Agresif kullanımda ise 4-5 dakika gibi havada tutar.

Ekipmanınız ile menziliniz ise çok kabaca, tamamen açık alanda 300-600 metre gibi olur. Şehir içinde ise 50-250 metre gibi olur.
Beğenenler: Sadık
I didn't come to this world. I came out of it, like a wave from an ocean.
https://www.youtube.com/user/darkformify

Kullanıcı avatarı
Sadık
Mesajlar: 884
Kayıt: 26 Ağu 2018, 15:16
Ad Soyad: Sadık
Konum: Yalan Dünya

Re: Acemiye bi el verin :)

Mesaj gönderen Sadık » 26 Ağu 2018, 16:51

elmoblatch yazdı:
26 Ağu 2018, 16:40
Merhaba hoşgeldiniz hocam 😁

Anlaşılan pek çoğumuzun aksine epeyce bir ön araştırma yapmışsınız. Parça seçiminiz bir yarış quad'ı için kusursuza yakın. Sadece frame'iniz seçtiğiniz pervaneleri desteklemiyor. Aynı frame'in 5 inch pervane destekleyen modelini alırsanız (lisam 210) tamamdır.

Bir de 3s pil kullanacaksanız 1800-2200mah arası tercih edilebilir. 1500mah tercih edecekseniz 4s almanızı öneririm.

Bu arada amacınız ne kadar süre havada kalmak ve ne kadar bir menzil yol almak ? Bu quad size sakin kullanımda 7-8 dakika havada tutar. Agresif kullanımda ise 4-5 dakika gibi havada tutar.

Ekipmanınız ile menziliniz ise çok kabaca, tamamen açık alanda 300-600 metre gibi olur. Şehir içinde ise 50-250 metre gibi olur.
Hoşbuldum teşekkür ederim Barış Abi :)
Baya araştırma yaptım fakat gözden kaçırdığım nokta pervanenin 5" olmasıydı. Onu da listeyi foruma yazarken farkettim ama ellemedim :) Sağolun tavsiyeniz için. Frame'i değiştireceğim. Agresif kullanımda 7-8 dk uçmayı isterim tabiki. Bunun için pil araştırmasını yenileyeyim. Tavsiyeniz varsa alabilirim. Bahsettiğiniz menzil ise yeterli benim için.
Biliyorum. Oruçlu doğar insan, ölümün iftar sofrasına...

Kullanıcı avatarı
Gökhan Bora
Mesajlar: 1067
Kayıt: 25 Mar 2018, 01:17
Ad Soyad: Gökhan Bora
Konum: Kırşehir

Re: Acemiye bi el verin :)

Mesaj gönderen Gökhan Bora » 26 Ağu 2018, 16:59

Aramıza hoşgeldiniz Sadık Hocam,

Barış abinin önerilerinin yanında bir de ek olarak ben kontrol kartı önerisinde bulunmak istiyorum. SP Racing F3 yerine daha modern olan F4 işlemcili bir kart alabilirsiniz: https://goo.gl/GMsYXp ya da https://goo.gl/D1UHeE

Bu kartlar Sp Racing F3 üzerinde bulunan F3 işlemciden daha güçlü olan F4 işlemci barındırırlar. Bunun yanında bir de OSD bulundurdukları için uçuş sırasında (havadayken) bazı bilgileri görüntüye yansıtmanıza olanak sağlarlar.

Bir de kumanda olarak FS-i6'ya o kadar para vermemenizi öneririm. Daha üstün bir kumanda olan FlySky FS-i6x alıcısıyla birlikte Banggood'ta 310 lira: https://goo.gl/s51jAe İlk üyelikte %10 indirim sağlıyor.
Beğenenler: SadıkBarisB
Ödev yaptırmak isteyenlerden çok fazla mesaj geldiği için özel mesaj kutuma bakamıyorum.

Kullanıcı avatarı
Sadık
Mesajlar: 884
Kayıt: 26 Ağu 2018, 15:16
Ad Soyad: Sadık
Konum: Yalan Dünya

Re: Acemiye bi el verin :)

Mesaj gönderen Sadık » 26 Ağu 2018, 17:10

Gökhan Bora yazdı:
26 Ağu 2018, 16:59
Aramıza hoşgeldiniz Sadık Hocam,

Barış abinin önerilerinin yanında bir de ek olarak ben kontrol kartı önerisinde bulunmak istiyorum. SP Racing F3 yerine daha modern olan F4 işlemcili bir kart alabilirsiniz: https://goo.gl/GMsYXp ya da https://goo.gl/D1UHeE

Bu kartlar Sp Racing F3 üzerinde bulunan F3 işlemciden daha güçlü olan F4 işlemci barındırırlar. Bunun yanında bir de OSD bulundurdukları için uçuş sırasında (havadayken) bazı bilgileri görüntüye yansıtmanıza olanak sağlarlar.

Bir de kumanda olarak FS-i6'ya o kadar para vermemenizi öneririm. Daha üstün bir kumanda olan FlySky FS-i6x alıcısıyla birlikte Banggood'ta 310 lira: https://goo.gl/s51jAe İlk üyelikte %10 indirim sağlıyor.
Hoşbuldum Gökhan Abi :)
Tavsiyelerine uyacağım. Omnibus F4 Pro v3 ve FS-i6x tamamdır. Değiştiriyorum. Sıkıntım şu ki pil bulmak gerçekten zor. Bu konuda ne yapabilirim?
Biliyorum. Oruçlu doğar insan, ölümün iftar sofrasına...

Kullanıcı avatarı
Gökhan Bora
Mesajlar: 1067
Kayıt: 25 Mar 2018, 01:17
Ad Soyad: Gökhan Bora
Konum: Kırşehir

Re: Acemiye bi el verin :)

Mesaj gönderen Gökhan Bora » 26 Ağu 2018, 17:14

Ek olarak;

Seçtiğiniz ESC DSHOT 600 desteklemiyor ve emin olmamakla birlikte senkronizasyon problemi olan bir esc. Şu ESC daha iyi bir alternatif: https://goo.gl/THUAjB 4 tane alıp kupon kodu olarak MSQW girerseniz 166 liraya geliyor.

Yukarıdaki mesajınızdan anladığım kadarıyla uçuş süresi de sizin için önemli. Eğer uçuş süresi uzun olsun istiyorsanız gövdeyi 250mm'ye çıkarmanızı öneririm. 250mm frame ve Tattu 3s 1800mah 45C batarya ile sakin uçuşta 13dk uçtum. Agresif uçuşta da yaklaşık 7dk civarı uçulabileceğini tahmin ediyorum.
Beğenenler: BarisBSadık
Ödev yaptırmak isteyenlerden çok fazla mesaj geldiği için özel mesaj kutuma bakamıyorum.

Kullanıcı avatarı
Gökhan Bora
Mesajlar: 1067
Kayıt: 25 Mar 2018, 01:17
Ad Soyad: Gökhan Bora
Konum: Kırşehir

Re: Acemiye bi el verin :)

Mesaj gönderen Gökhan Bora » 26 Ağu 2018, 17:21

Sadik yazdı:
26 Ağu 2018, 17:10
Gökhan Bora yazdı:
26 Ağu 2018, 16:59
Aramıza hoşgeldiniz Sadık Hocam,

Barış abinin önerilerinin yanında bir de ek olarak ben kontrol kartı önerisinde bulunmak istiyorum. SP Racing F3 yerine daha modern olan F4 işlemcili bir kart alabilirsiniz: https://goo.gl/GMsYXp ya da https://goo.gl/D1UHeE

Bu kartlar Sp Racing F3 üzerinde bulunan F3 işlemciden daha güçlü olan F4 işlemci barındırırlar. Bunun yanında bir de OSD bulundurdukları için uçuş sırasında (havadayken) bazı bilgileri görüntüye yansıtmanıza olanak sağlarlar.

Bir de kumanda olarak FS-i6'ya o kadar para vermemenizi öneririm. Daha üstün bir kumanda olan FlySky FS-i6x alıcısıyla birlikte Banggood'ta 310 lira: https://goo.gl/s51jAe İlk üyelikte %10 indirim sağlıyor.
Hoşbuldum Gökhan Abi :)
Tavsiyelerine uyacağım. Omnibus F4 Pro v3 ve FS-i6x tamamdır. Değiştiriyorum. Sıkıntım şu ki pil bulmak gerçekten zor. Bu konuda ne yapabilirim?
Hocam Zop Power piller ile çok verim alamazsınız. Hem süre hem de sürat konusunda sizi tatmin etmez. Benim önerim pilottr'den Tattu ve Gens Ace markalı pil almanız ya da aliexpress'teki HobbyStar mağazasından RFI-Power veya CNHL markalı pil almanız. Alternatif olarak facebook'taki rc hobby fan sayfalarından da pil alabilirsiniz.
Beğenenler: BarisBSadık
Ödev yaptırmak isteyenlerden çok fazla mesaj geldiği için özel mesaj kutuma bakamıyorum.

Kullanıcı avatarı
BarisB
Mesajlar: 3410
Kayıt: 29 Mar 2018, 03:12
Ad Soyad: Barış B.
Konum: İstanbul

Re: Acemiye bi el verin :)

Mesaj gönderen BarisB » 26 Ağu 2018, 19:24

Ben de hangi gözümle bakıysam😁
Esc ve fc konusunda kesinlikle dshot ve f4 fc olmalı almışken.
Beğenenler: Gökhan BoraSadık
I didn't come to this world. I came out of it, like a wave from an ocean.
https://www.youtube.com/user/darkformify

Kullanıcı avatarı
Sadık
Mesajlar: 884
Kayıt: 26 Ağu 2018, 15:16
Ad Soyad: Sadık
Konum: Yalan Dünya

Re: Acemiye bi el verin :)

Mesaj gönderen Sadık » 26 Ağu 2018, 19:43

elmoblatch yazdı:
26 Ağu 2018, 19:24
Ben de hangi gözümle bakıysam😁
Esc ve fc konusunda kesinlikle dshot ve f4 fc olmalı almışken.
Frame 180'den önce 210'a sonra 250'ye çıktı. ESC, FC, Pil, Kumanda değişti. Baya değişiklik yaptık Gökhan abi sağolsun. Artık sipariş kaldı bi tek. Pervane konusunda baya video izledim ama 3'lü mü 4'lü mu karar veremedim. İkisinden de mi alsak :)
Biliyorum. Oruçlu doğar insan, ölümün iftar sofrasına...

Kullanıcı avatarı
BarisB
Mesajlar: 3410
Kayıt: 29 Mar 2018, 03:12
Ad Soyad: Barış B.
Konum: İstanbul

Re: Acemiye bi el verin :)

Mesaj gönderen BarisB » 26 Ağu 2018, 20:38

Hocam frame'iniz destekliyor ise uzun uçuş için 2 bıçaklı 6" pervane önerilir. Eğer desteklemiyor ise 5" 2 bıçaklı uygundur.

Genel bir kural olarak pervanenin bıçak sayısı ve açısı ne kadar az olursa havada kalma süreniz aynı oranda artar. Aynı oranda da süratiniz düşer.
Beğenenler: Sadık
I didn't come to this world. I came out of it, like a wave from an ocean.
https://www.youtube.com/user/darkformify

Kullanıcı avatarı
Sadık
Mesajlar: 884
Kayıt: 26 Ağu 2018, 15:16
Ad Soyad: Sadık
Konum: Yalan Dünya

Re: Acemiye bi el verin :)

Mesaj gönderen Sadık » 26 Ağu 2018, 21:39

Anladım abi. O zaman ben birkaç çeşit pervane alacağım 2-3 bıçaklı, 5-6 inç. Deneyerek uçuş tarzına göre değişim yaparım. Sağol tavsiyen için.
Biliyorum. Oruçlu doğar insan, ölümün iftar sofrasına...

Kullanıcı avatarı
BarisB
Mesajlar: 3410
Kayıt: 29 Mar 2018, 03:12
Ad Soyad: Barış B.
Konum: İstanbul

Re: Acemiye bi el verin :)

Mesaj gönderen BarisB » 27 Ağu 2018, 01:16

Sadik yazdı:
26 Ağu 2018, 21:39
Anladım abi. O zaman ben birkaç çeşit pervane alacağım 2-3 bıçaklı, 5-6 inç. Deneyerek uçuş tarzına göre değişim yaparım. Sağol tavsiyen için.
Rica ederim :D

Aslına bakarsanız ben size genel-geçer kuralı yazdım. Pervane konusunda tam isabet istiyorsanız motorlarınızın test/teknik verilerine bakarak hangi pervane ile ne kadar güç çektiğini ve bu gücü tüketirken ne kadar ağırlık kaldırabildiğini görebilirsiniz. Doğru pervaneyi de bu şekilde 12'den vurabilirsiniz. Yanılmıyorsam Gökhan Hoca'nın pervane seçimi isimli bir videosu vardı. Başlangıç için oradan faydalanabilirsiniz.

Bir de bu hobi ile ilgilenecekseniz en doğrusu sürekli farklı motorlarda farklı farklı pervaneler denemek. En doğru genelde bu şekilde bulunuyor.
Beğenenler: Sadık
I didn't come to this world. I came out of it, like a wave from an ocean.
https://www.youtube.com/user/darkformify

Kullanıcı avatarı
Sadık
Mesajlar: 884
Kayıt: 26 Ağu 2018, 15:16
Ad Soyad: Sadık
Konum: Yalan Dünya

Re: Acemiye bi el verin :)

Mesaj gönderen Sadık » 28 Ağu 2018, 13:52

Barış abi bu listeye PDB eklemem gerekiyor mu? Araştırdıkça yeni şeyler çıkıyor da 😊 FC yakmış birkaç kişi. Frame'lerin PDB ile birlikte gelen versiyonları da varmış biraz baktım da...

Frame, fpv kamera ve motorları henüz sipariş vermedim. Racerstar br2205'in 4'lü paket stoğunda sıkıntı var. Ben sipariş verdikten sonra ödemeyi iptal ettiler stokta kalmadı diye. Yine 4'lü paket linkleri var ama 30tl fark var aralarında. Şimdilik bekletiyorum.

Bu arada kumanda, fpv verici, şarj cihazı, anten, prop'lar, FC, ESC şuan sipariş ettiğim parçalar.

Bunlar gümrükten geçerken sıkıntı çıkarmasın diye bir iki tanesini birleştirerek farklı siparişler halinde ödeme yaptım bu geçtiğimiz 2 günde. Banggood müşteri hizmetleriyle de her biri için ayrı ayrı iletişime geçtim. Tek paket halinde göndermemeleri için not düştüm. Umarım sıkıntı olmaz.

Senin gümrük maceralarınla ilgili forumdaki msjlarını okuduktan sonra yaptım bunu. Yoksa aklımda böyle bişey yoktu 😊 haberin olmadan dua aldın 😊 inşaallah gümrükle ilgili sıkıntı yaşamam.
Biliyorum. Oruçlu doğar insan, ölümün iftar sofrasına...

Cevapla

“Fırçasız Dronlar” sayfasına dön