Ev800 görüntü ayarları

Cevapla
Kullanıcı avatarı
Sadık
Mesajlar: 884
Kayıt: 26 Ağu 2018, 15:16
Ad Soyad: Sadık
Konum: Yalan Dünya

Ev800 görüntü ayarları

Mesaj gönderen Sadık » 21 Eyl 2018, 00:10

Malumunuz çok yaygın şekilde kullanılan bir gözlük Eachine Ev800. Optimum görüntü kalitesi için ne gibi ayarlar yapmak lazım?

Şuan benim görüntümde kameranın gördüğü alanın tamamı ekrana sığmıyor. Yani OSD'de alt kısıma konumlandırdığım bir takım göstergeler, gözlüğün görüntüsünde yeralmıyor.

Mevcut FPV seti:
-Eachine 1000TVL kamera
-Tx801 verici
-Eachine Ev800 gözlük
Biliyorum. Oruçlu doğar insan, ölümün iftar sofrasına...

Kullanıcı avatarı
BarisB
Mesajlar: 3410
Kayıt: 29 Mar 2018, 03:12
Ad Soyad: Barış B.
Konum: İstanbul

Re: Ev800 görüntü ayarları

Mesaj gönderen BarisB » 21 Eyl 2018, 01:53

Hocam bu tüm gözlüklerde olan bir durum ve önüne geçmenin pek bir yolu da yok. Yapılabilecekler;

. Var ise gözlüğün 16:9 ve 3:4 görüntü seçeneklerini deneyebilirsiniz (ev800'de sadece 16:9 mevcut)

. Var ise kameranın ntsc/pal seçenekleri denenebilir

. Farklı kameralar denenebilir.

Çok güzel bir soru fakat benim bildiğim başka bir yol malesef yok.
I didn't come to this world. I came out of it, like a wave from an ocean.
https://www.youtube.com/user/darkformify

Kullanıcı avatarı
akadirg
Mesajlar: 68
Kayıt: 20 Ağu 2018, 13:12
Ad Soyad: a.kadir gürdal

Re: Ev800 görüntü ayarları

Mesaj gönderen akadirg » 21 Eyl 2018, 07:31

En sonda alt kısımda konumlandırdığınız göstergeleri biraz yukatı kaydırmak gözlükte görünecek şekilde.tabi görüntü kaybını kurtarmıyor ama en azından göstergeleri görünür yapıyor

Kullanıcı avatarı
Sadık
Mesajlar: 884
Kayıt: 26 Ağu 2018, 15:16
Ad Soyad: Sadık
Konum: Yalan Dünya

Re: Ev800 görüntü ayarları

Mesaj gönderen Sadık » 21 Eyl 2018, 10:08

elmoblatch yazdı:
21 Eyl 2018, 01:53
Hocam bu tüm gözlüklerde olan bir durum ve önüne geçmenin pek bir yolu da yok. Yapılabilecekler;

. Var ise gözlüğün 16:9 ve 3:4 görüntü seçeneklerini deneyebilirsiniz (ev800'de sadece 16:9 mevcut)

. Var ise kameranın ntsc/pal seçenekleri denenebilir

. Farklı kameralar denenebilir.

Çok güzel bir soru fakat benim bildiğim başka bir yol malesef yok.
Bu cevabın gelmesinden korkuyordum.
akadirg yazdı:
21 Eyl 2018, 07:31
En sonda alt kısımda konumlandırdığınız göstergeleri biraz yukatı kaydırmak gözlükte görünecek şekilde.tabi görüntü kaybını kurtarmıyor ama en azından göstergeleri görünür yapıyor
Öyle yapacağım artık mecbur. Teşekkür ederim...
Biliyorum. Oruçlu doğar insan, ölümün iftar sofrasına...

Kullanıcı avatarı
Gökhan Bora
Mesajlar: 1067
Kayıt: 25 Mar 2018, 01:17
Ad Soyad: Gökhan Bora
Konum: Kırşehir

Re: Ev800 görüntü ayarları

Mesaj gönderen Gökhan Bora » 21 Eyl 2018, 10:16

Sadik yazdı:
21 Eyl 2018, 00:10
Şuan benim görüntümde kameranın gördüğü alanın tamamı ekrana sığmıyor. Yani OSD'de alt kısıma konumlandırdığım bir takım göstergeler, gözlüğün görüntüsünde yeralmıyor.
Hocam bu sorunun tam olarak neden kaynaklandığını bilmiyorum. Ama bugüne kadar denediğim 3 farklı gözlükte ve 2 farklı alıcı+monitör ikilisinde de aynı sorun vardı. @akadirg'nin aşağıda yazdığı şekilde OSD ayarlarını değiştirmek tek seçenek.
akadirg yazdı:
21 Eyl 2018, 07:31
En sonda alt kısımda konumlandırdığınız göstergeleri biraz yukatı kaydırmak gözlükte görünecek şekilde.tabi görüntü kaybını kurtarmıyor ama en azından göstergeleri görünür yapıyor
Ödev yaptırmak isteyenlerden çok fazla mesaj geldiği için özel mesaj kutuma bakamıyorum.

Kullanıcı avatarı
BarisB
Mesajlar: 3410
Kayıt: 29 Mar 2018, 03:12
Ad Soyad: Barış B.
Konum: İstanbul

Re: Ev800 görüntü ayarları

Mesaj gönderen BarisB » 21 Eyl 2018, 10:31

Sadık arkadaşımız osd'nin köşelerde görünmemesinden değil, ekranının taşmasından şikayetçi olmalı. Osd'nin köşelerde görünmemesinden şikayetçi olsaydı, zaten osd bilgilerini köşelere doğru hareket ettirememiş olurdu diye düşünüyorum. Bu kenarların görüntülenmemesi konusunu da review'larda söyleyip geçiveriyorlar. Dolayısıyla herhangi bir çözümü olmamalı diye tahmin ediyorum.
I didn't come to this world. I came out of it, like a wave from an ocean.
https://www.youtube.com/user/darkformify

Kullanıcı avatarı
Sadık
Mesajlar: 884
Kayıt: 26 Ağu 2018, 15:16
Ad Soyad: Sadık
Konum: Yalan Dünya

Re: Ev800 görüntü ayarları

Mesaj gönderen Sadık » 21 Eyl 2018, 10:46

elmoblatch yazdı:
21 Eyl 2018, 10:31
Sadık arkadaşımız osd'nin köşelerde görünmemesinden değil, ekranının taşmasından şikayetçi olmalı. Osd'nin köşelerde görünmemesinden şikayetçi olsaydı, zaten osd bilgilerini köşelere doğru hareket ettirememiş olurdu diye düşünüyorum. Bu kenarların görüntülenmemesi konusunu da review'larda söyleyip geçiveriyorlar. Dolayısıyla herhangi bir çözümü olmamalı diye tahmin ediyorum.
Kesinlikle Barış abi. OSD'ye hükmetmeyi öğrendim o konuda sıkıntı yok☺ Sorun görüntünün ekrandan taşması. Can sıkıcı. Bu da kamera ile gözlük ekranı arasındaki çözünürlük farkından kaynaklanıyor. Gözlükte bu soruna yönelik olarak görüntü modları olmaması eksiklerinden birisi. Bunu da öğrenmiş oldum.

Sonuç; çözüm yok...
Biliyorum. Oruçlu doğar insan, ölümün iftar sofrasına...

Kullanıcı avatarı
akadirg
Mesajlar: 68
Kayıt: 20 Ağu 2018, 13:12
Ad Soyad: a.kadir gürdal

Re: Ev800 görüntü ayarları

Mesaj gönderen akadirg » 21 Eyl 2018, 21:12

Sadik yazdı:
21 Eyl 2018, 10:46
Sorun görüntünün ekrandan taşması.
Hocam bununu nasıl tespit ettiniz. Kamera görüntüsünü başka bir görüntüleme aracıyla görüntüledinizmi.
Beğenenler: BarisB

Kullanıcı avatarı
Sadık
Mesajlar: 884
Kayıt: 26 Ağu 2018, 15:16
Ad Soyad: Sadık
Konum: Yalan Dünya

Re: Ev800 görüntü ayarları

Mesaj gönderen Sadık » 21 Eyl 2018, 22:30

Hayır öyle bir görüntüleme yapmadım. Şöyle ki; Betaflight'ta OSD ekranında en alt satıra yerleştirdiğim göstergeler gözlük ekranında görünmüyor. Bir üst satıra yerleştirmek zorunda kaldım. Aynı şekilde sağdan ve soldan da son satıhlar ekran dışına taşıyor. Bu şekilde anladım.
Biliyorum. Oruçlu doğar insan, ölümün iftar sofrasına...

Kullanıcı avatarı
BarisB
Mesajlar: 3410
Kayıt: 29 Mar 2018, 03:12
Ad Soyad: Barış B.
Konum: İstanbul

Re: Ev800 görüntü ayarları

Mesaj gönderen BarisB » 21 Eyl 2018, 22:40

Benim kullandığım gözlüklerde de, ama çok, ama az, bir miktar mutlaka oluyor. Benim anladığım kadarıyla, eğer en köşelere yerleştirdiğiniz osd elementleri hiç gözükmüyorsa o zaman kötü diyebilirim.
Beğenenler: Sadık
I didn't come to this world. I came out of it, like a wave from an ocean.
https://www.youtube.com/user/darkformify

recep2749
Mesajlar: 292
Kayıt: 22 Oca 2019, 21:05
Ad Soyad: Recep Şen
İletişim:

Re: Ev800 görüntü ayarları

Mesaj gönderen recep2749 » 13 Nis 2019, 06:47

Merhaba arkadaşlar osd ekranı simetrik görünüyor . Yani sağı sol, solu sağ gösteriyor . Bilgisi olan var mı ?

Kullanıcı avatarı
BarisB
Mesajlar: 3410
Kayıt: 29 Mar 2018, 03:12
Ad Soyad: Barış B.
Konum: İstanbul

Re: Ev800 görüntü ayarları

Mesaj gönderen BarisB » 13 Nis 2019, 12:12

recep2749 yazdı:
13 Nis 2019, 06:47
Merhaba arkadaşlar osd ekranı simetrik görünüyor . Yani sağı sol, solu sağ gösteriyor . Bilgisi olan var mı ?
Nasıl yani, tamanlamadım. Kameradan istemeden ekranı flip etmiş olabilir misiniz?
I didn't come to this world. I came out of it, like a wave from an ocean.
https://www.youtube.com/user/darkformify

recep2749
Mesajlar: 292
Kayıt: 22 Oca 2019, 21:05
Ad Soyad: Recep Şen
İletişim:

Re: Ev800 görüntü ayarları

Mesaj gönderen recep2749 » 15 Nis 2019, 17:58

BarisB yazdı:
13 Nis 2019, 12:12
recep2749 yazdı:
13 Nis 2019, 06:47
Merhaba arkadaşlar osd ekranı simetrik görünüyor . Yani sağı sol, solu sağ gösteriyor . Bilgisi olan var mı ?
Nasıl yani, tamanlamadım. Kameradan istemeden ekranı flip etmiş olabilir misiniz?
Sorunu çözdüm . Kumandayı başka bir alıcı ile eslestiremiyorum . Aynı alıcı FSİA6B var üzerinde eslesmiyor . Ne yapmalıyım ?

Cevapla

“FPV Gözlükler (FPV Goggle)” sayfasına dön